۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۹۰۹۳۴

ولی‌عهد عربستان اقدامات نیروهای امنیتی در فاجعه منا را ستود

خبرگزاری رسا ـ ولی‌عهد عربستان ضمن اشاره به پیگیری تحولات فاجعه منا از سوی پادشاه این کشور، از اقدامات نیروهای امنیتی برگزارکننده مراسم حج امسال در حادثه منا تقدیر کرد.
محمد بن نايف وزير کشور عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد بن نایف، ولی‌عهد و وزیر کشور عربستان از آنچه تلاش نیروهای امنیتی مسؤول برگزاری مراسم حج در کم کردن خسارت‌های حادثه منا خواند؛ تقدیر کرد.

 

شبکه خبری «الاخباریه»، عربستان گزارش داد که محمد بن نایف در دیدار با فرماندهان نیروهای امنیتی مسؤول برگزاری مراسم حج گفت که این حادثه دردناک بوده و «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان از زمان وقوع این حادثه پیگیر تحولات آن است.

 

محمد بن نایف به نقل از پادشاه عربستان گزارش داد که این حادثه چیزی از ارزش‌های اقدامات خاندان آل سعود در برگزاری مراسم حج کم نمی‌کند.

 

وی همچنین از امیر منطقه مکه تقدیر کرد و گفت: خدماتی که او و کمیته مرکزی حج برای حجاج انجام داده‌ باعث افتخار پادشاه عربستان است.

 

با وجود انتقادهای فراوانی که به مسؤولان سعودی به ویژه نیروهای امنیتی این کشور در فاجعه مرگ صدها حاجی در منا وارد است، مقاما سعودی از جمله وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که با وجود شمار بالای قربانیان حادثه منا، عملکرد وزارت بهداشت در واکنش به این حادثه حرفه‌ای بود.

 

گزارش‌های منتشر شده از لحظه وقوع فاجعه منا نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی با مسدود کردن مسیر‌های حرکت مردم و محصور کردن عبور و مرور حجاج به چند مسیر محدود از عوامل اصلی بروز فاجعه به شمار می‌روند.

 

مجتهد فعال توییتری نیز پیشتر اعلام کرد که دوربین‌های مدار بسته به وضوح تقصیر و کم کاری نیروهای امنیتی سعودی در این حادثه را آشکار می‌کند اما محمد بن نایف تلاش می‌کند مدارک موجود از کم کاری نیروهای امنیتی تحت امر خود را پنهان کند./1321/ب102/د

ارسال نظرات