۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۹۱۰۱۳
احکام(2)

دستور صریح اسلام بر ترک مجالس گناه‌آلود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پوشیدن لباس‌های عریان و نیمه عریان در مراسم عروسی برای بانوان حتی در مقابل زنان دیگر هم جایز نیست، گفت: دستور صریح اسلام در این زمینه ترک مجالس گناه‌آلود است.
احکام مراسم ازدواج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم انصاری، ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه (س) حرم حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان اینکه پوشیدن لباس‌های عریان برای بانوان در مقابل چشم زنان دیگر هم جایز نیست، افزود: اگر می‌دانیم مجلس عروسی که در آن حاضر می‌شویم گناه‌آلود است حتی اگر عروسی فرزندمان است اجازه شرکت در آن را نداریم.
 
وی افزود: دستور صریح اسلام در این زمینه ترک مجالس گناه‌آلود بوده و باید در همه‌جا حکم خداوند را بر میل شخصی و آبروی خود مقدم بدانیم.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بانوان حق ندارند در مقابل پسربچه‌هایی که به سن تکلیف نرسیده‌اند عریان ظاهر شوند، ادامه داد: عریان شدن در مقابل پسربچه‌ها در بزرگ‌سالی آن‌ها را به گناه ترغیب کرده و زمینه فساد و فحشا را در میان جوانان افزایش می‌دهد.
 
خانم انصاری با تأکید بر اینکه هیچ مرجع تقلیدی رقص زن را برای زن جایز نمی‌داند، ادامه داد: زن تنها حق دارد در مقابل شوهرش خودنمایی کند و خودنمایی و رقص زن تنها منحصر به شوهر است.
  
وی اظهار کرد: بعضی از زوج‌های جوان که تازه ازدواج می‌کنند در خیابان دست یکدیگر را گرفته و روابط زناشویی خود را در مکانی غیر از خانه هم دارند که باید به این افراد گوشزد کرد که اسلام به‌صراحت انجام هر عمل و هر سخنی را که موجب ترویج فساد در جامعه می‌شود را رد کرده و حرام می‌داند.
 
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه والدین باید در روز قیامت پاسخگوی شیوه تربیت کودکان خود باشند، ادامه داد: اگر پدر و مادری اجازه دهند که کودکانه‌اش به گناه‌ آلوده شوند در روز قیامت مورد سرزنش فرزند خود قرار گرفته و به خاطر تربیت بد مورد بازخواست خداوند قرار می‌گیرند.
 
خانم انصاری با تأکید بر اینکه در مراقبت از سالمندان هم باید فرزند هم‌جنس یا پرستار هم‌جنس از شخص سالمند مراقبت کند، یادآور شد: اسلام برای افراد حریم‌هایی قائل بوده و به دیگران اجازه تجاوز از این حریم‌ها را نمی‌دهد بنابراین اگر دختری می‌خواهد از پدرش نگهداری کند و یا پسری می‌خواهد از مادرش نگهداری کند باید بداند که پرستار هم‌جنس و یا فرزند هم‌جنس لباس‌زیر سالمند و پوشک او را عوض کند والا پسر نمی‌تواند لباس‌زیر مادر و دختر نمی‌تواند لباس‌زیر پدر سالمندش را عوض کند./837/پ202/ی
ارسال نظرات