۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۹۱۰۹۰

تأکید جمعیت علمای مسلمان لبنان بر کناره‎گیری عربستان از اداره حج

خبرگزاری رسا ـ جمعیت علمای مسلمان لبنان، کشته شدن حجاج ایرانی در حادثه منا را به ملت ایران و رهبر کبیر انقلاب تسلیت گفت.
جمعيت علماي مسلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسان عبدالله، رییس شورای اداری جمعیت علمای مسلمان لبنان در پیامی، حادثه دلخراش کشته شدن حج گذاران ایرانی را به حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب و مردم داغدار ایران، تسلیت گفت و اعلام کرد: ما جان باختگان این حادثه را هم درجه شهدا می دانیم و از خداوند می خواهیم که پاداش جزیل به ایشان عطا کند و مجروحان این حادثه را شفا دهد.

 

وی افزود: امیدواریم با پیگیری های به عمل آمده سرنوشت مفقودان این حادثه نیز روشن شود و این افراد در صحت و سلامت به سر ببرند.

 

این روحانی لبنانی به نمایندگی از جمعیت علمای مسلمان لبنان، جانبداری  خود را از مواضع ایران در لزوم شفاف سازی علل این حادثه اعلام کرد و تصریح کرد: علاوه بر  اینکه عربستان سعودی باید مسؤولیت این حادثه را به عهده بگیرد، بر مسؤولان سعودی لازم است تا با ریشه یابی این واقعه از تکرار آن در سال های آتی جلوگیری کنند.

 

حجت الاسلام حسان عبدالله در پایان تصریح کرد: در این قضیه دو حالت متصور است؛ یا کسی مقصر بوده که در این صورت باید وی را به محاکم قضایی معرفی کرد و یا اینکه کوتاهی از سوی مسؤولان اداره کننده حج بوده که در این صورت عربستان باید از اداره این فریضه الهی عظیم کناره کند و کار را به  ارگان ها و موسسات  اسلامی بسپارد./1321/ب903/د

ارسال نظرات