۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۲۹۱۱۴۹
معاون سیاسی سپاه پاسداران مطرح کرد؛

تکفیری‌ها مخالف همه مذاهب و فرقه‌های اسلامی هستند/ دشمن به دنبال نفوذ از طریق برجام و معبر اقتصاد است

خبرگزاری رسا ـ سردار سنایی راد با اشاره به بی کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین گفت: باید مراقب نفوذ دشمن به کشور شد، دشمنان به دنبال استفاده از عناصر دنیا طلب داخلی هستند، نفوذ در عرصه فرهنگی می‌تواند سبب تغییر ذائقه و سبک زندگی مردم شود.
سردار رسول سنايي راد معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار رسول سنایی راد، شب گذشته در جمع هادیان سیاسی و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان برخوار، با اشاره به حوادث اخیر منا و بی مسؤولیتی آل سعود در این زمینه گفت: آل سعود حکومتی را تشکیل داده است که پشتوانه آن تفکر نحس وهابیت است، نگاه وهابیت به مراسم حج یک نگاه کاملا امنیتی است.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نصف شدن سهمیه کشور در مراسم حج امسال اظهار کرد: کسانی که باید خادمی حرمین شریفین را بکنند و عنوان خادمی حرم را یدک می‌کشند در هیچکدام از مسائل جهان اسلام حضور و همراهی ندارند، از طرفی در جنایت در حق مسلمین و اسلام روی صهیونیست‌ها را سفید کرده‌اند و همه این مسائل دلیل بر بی لیاقتی و عدم کفایت عربستان برای میزبانی مراسم معنوی و سیاسی حج است.

 

وی در ادامه افزود: سال گذشته حدود هشتاد هزار نیروی نظامی و امنیتی در مراسم حج برای برقراری نظم و امنیت مراسم حج حضور داشتند ولی امسال این تعداد به 20 هزار نفر کاهش یافته بود، 60 هزار نیروی عربستان در جنگ با یمن برای برادر کشی به کار گرفته شده‌اند، بنابر این باید شاهد چنین حادثه تلخی باشیم.

 

سردار سنایی راد آل سعود را نماد غرور و تعصب نامید و تصریح کرد: شاهزاده ای که اعتقادی به حج ندارد با غرور و تکبر از مسیر حجاج عبور می‌کند و بند آمدن مسیر عبور مرور به منظور عبور این شاهزاده موجب بروز فاجعه می‌شود، در این حادثه نه تنها عربستان در این حادثه به یاری مصدومان نرفت بلکه مانع امداد رسانی به آنها نیز شد و حتی اجازه انتقال آنها به مراکز درمانی را هم نمی‌داد.

 

آل سعود مسؤول تمام نگرانی ها و تشویش‌ها در جهان اسلام هستند

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: حتی اجازه ورود نمایندگان و بازرسان به بیمارستان‌ها و سردخانه‌ها داده نمی‌شد تا بتوانند مفقودین و کشته شدگان را شناسایی کنند، چندیدن خانواده در اضطراب و نگرانی هستند، در حقیقت آل سعود مسؤول تمام نگرانی‌ها و تشویش‌ها در جهان اسلام هستند، از زمان شکل گیری آل سعود در جهان اسلام تا زمانی که به تخریب قبور ائمه بقیع پرداختند و در ادامه اتفاقات و حوادثی که سال‌ها اخیر شاهد آن هستیم.

 

وی آل سعود را دشمن همه مذاهب و فرقه‌های اسلامی دانست و گفت: تفکر نحس تکفیری با همه فرقه‌ها و مذاهب مخالفت می‌کند و همه را بی دین و کافر می‌نامد، در کشور عراق 4 هدف برای داعش تکفیری در نظر گرفته شده است، هدف اول شیعیان ایرانی هستند تکفیری‌ها به آنها صفویون می‌گویند، هدف بعد کسانی هستند که به آنها رافضیون می‌گویند که همان شیعیان عرب هستند.

 

سردار سنایی راد با بیان این‌که وهابیت و تکفیری‌ها حتی با اهل سنت هم خصومت دارند تصریح کرد: هدف سوم تکفیری‌های داعش در عراق مرتدین نام دارند که در حقیقت همان اهل سنتی هستند که با تکفیری ها همکاری نمی‌کنند و مستحق اعدام تلقی می‌شوند، هدف چهارم خودشان را صلیبیون نامیده‌اند که در حقیقت مسیحیان و غیر مسلمین هستند که نکته جالب این است که آنها می‌توانند با دادن جزیه زنده بمانند.

 

وی با اشاره به نامه‌ای تاریخی از جد خاندان آل سعود مبنی بر تأمین امنیت یهود اظهار کرد: پشت پرده وجود تکفیری‌ها انگلیسی‌ها هستند، ابوبکر بغدادی شخصی است که تحت حمایت انگلیس بوده است و آنها وی را آموزش داده‌اند و حتی اسمی جعلی برای او قرار داده‌اند تا تعصب اهل سنت را برانگیزند و همه این توطئه‌ها برای نابودی اسلام است.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حمایت غرب از داعش و تکفیری‌ها گفت: غرب به خوبی فهمید که با کسانی هم پیمان شده است که یک جو عقل و تعهد به هیچ پروتکل و قراردادی ندارند، زمانی که تکفیری‌ها جواهرات و عتیقه‌جات موجود در کلیساها را دیدند عقل از کف بدادند و جنایات بسیاری هم در سرزمین‌های غیر مسلمانان مرتکب شدند.

 

سردار سنایی راد با ذکر اتفاقات و حوادثی که هرساله در مراسم حج رخ می‌دهد بیان کرد: آل سعود علیرغم این‌که هر سال شاهد این وقایع هستند هیچ تدبیری برای حل مشکلات اتخاذ نمی‌کنند، یک ویژگی تکفیری‌ها نگاه تعصب آلود همراه با خشونت و نفرت است و شاهد این موضوع در مراسم حج نیز هستیم، این فاجعه فرصتی است برای تجدید نظر در میزبانی خانه خدا، درآمدی که آل سعود از سفر حجاج به عربستان دارند اگر برای آنها هزینه کنند هرگز شاهد چنین رخ دادهایی نخواهیم بود.

 

وی با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام تصریح کرد: حتی یک بچه هم تشخیص می‌دهد که نباید در چنین مراسمی که با ازدحام جمعیت همراه است نباید این ابزار و وسایل که احتمال خطر از سوی آنها می‌رود به این صورت در بین مردم وجود داشته باشد، آل سعود به دنبال استفاده از حرمین و اطراف حرم هستند و به همین دلیل شاهد اتفاقاتی نظیر سقوط جرثقیل در مسجد الحرام هستیم.

 

اتفاقات اخیر در عربستان زمینه مناسبی برای سوء استفاده تکفیری‌ها فراهم کرد

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخی اتفاقات را موجب فراهم آمدن امکان سوء استفاده برخی جریانات تکفیری ذکر کرد و افزود: سفیر سابق کشورمان در لبنان جزء مفقودین این حوادث است، وی چندبار مورد هدف قرار گرفته بود که تکفیری‌ها در اقدامات خود ناموفق بودند و برخی مسائل می‌تواند نتیجه سوء استفاده تکفیری‌ها از اتفاقات اخیر باشد.

 

سردار سنایی راد با اشاره به کینه‌های بسیار تکفیری‌ها از جمهوری اسلامی ایران به دلیل ناکامی در اجرای نقشه‌هایشان در کشورهای مختلف خاطر نشان کرد: ماجرای حوادث عربستان از چند جنبه سیاسی، امنیتی و حقوقی جای تأمل دارد و نیازمند بررسی است.

 

وی در ادامه با بیان اهمیت هشیاری نسبت به مسأله نفوذ دشمن اظهار کرد: نفوذ پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از ابزارهای دشمن برای کنترل ما بوده است، زمانی که هنوز انقلاب نشده بود بخشی از قراردادهای سنگین و با ارزش نظامی و اقتصادی که ایران با آمریکا منعقد کرده بود توسط بختیار لغو شد و علت این مسأله این بود که آنها احتمال می‌دادند چنین انقلابی شکل بگیرد و به پیروزی برسد.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه ابراز کرد: زمانی که قرار بود که آمریکایی‌ها در ماجرای طبس وارد تهران شوند و به محل نگهداری جاسوس‌های بازداشت شده در لانه جاسوسی حمله کنند تمام توپ‌های ضدهوایی تهران و اطراف جمع شد و ورزشگاهی که قرار بود آمریکایی‌ها در آن هلی برن کنند برای حضور آنها آماده شده بود، همه این مسائل حاصل نفوذ دشمنان است.

 

سردارسنایی راد تصریح کرد: زمانی که تحرکاتی برای حمله نظامی به کشور احساس می‌شد شخصی مانند بنی صدر مانع از تجهیز نیروها می‌شد و سپاه را متهم می‌کرد که شما به دنبال جنگ با صدام هستید و صدام قصد تهاجم علیه کشور ما را ندارد، این موضوع هم یکی از مصادیق نفوذ دشمن است.

 

دشمن پس از نا امیدی از مقابله نظامی به دنبال استفاده از نفوذی‌ها می‌رود

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که دشمن از مقابله با ما نا امید شود تلاش می‌کند یا عناصری را از طرف خودش در بین ما نفوذ دهد یا اشخاصی که در میان ما هستند را جذب کند و از آنها به عنوان مهره خودش استفاده کند، دشمن اگر مستقیم وارد عمل شود با مقابله ما مواجه می‌شود ولی زمانی که از کسانی شبیه به ما و هم اسم و هم زبان ما استفاده کند موجب می‌شود ما متوجه تهاجم دشمن نشویم و این موضوع یکی از دلایل توفیق نسبی منافقین به ویژه در ابتدای دوران دفاع مقدس است.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برجام را دریچه‌ای برای بازگشت دشمنان به ایران دانست و ابراز کرد: امروزه دشمنان دنبال این هستند که از معبر اقتصاد به ایران بازگردند، برجام یک توافق برای رفع تحریم بوده است و به همین علت است که دیپلمات‌های غربی در سفر به ایران یک تیم اقتصادی هم همراه خود به کشور ما می‌آورند و البته این موضوع در حالی است که تا کنون حتی یک قرارداد اقتصادی هم منعقد نشده است ولی دشمن به خوبی درحال بررسی و رصد ما است.

 

وی مسائل سیاسی را عرصه دیگر نفوذ در کشور ذکر کرد و گفت: در داخل کشور کسانی هستند که جاده باز کن دشمن در عرصه سیاسی هستند، شخصی می گوید تابوی مذاکره با آمریکا شکست و زمینه سازی می‌کند برای برقراری رابطه سیاسی بین ایران و آمریکا، اگر غافل شویم مطرح می‌کنند که چه ایرادی دارد پس از بازگشایی سفارت انگلیس در ایران سفارت آمریکا در ایران بازگشایی شود و یا حداقل دفتر حفظ منافع، چرا که قرار است ما با آمریکا وارد فعالیت و داد و ستد اقتصادی شویم و نیاز به صدور روادید و اقدامات دیپلماتیک برای آنها است.

 

سردار سنایی راد با اشاره به تجربه آمریکایی‌ها در جنگ سرد با شوروی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها از داشتن سفارت در ایران استقبال می‌کنند چرا که از این طریق توانایی مدیریت جامعه و دیپلماسی عمومی که از طریق ابزار رسانه‌ای صورت می‌گیرد را خواهند داشت و می‌توانند از این طریق بر مردم ما به ویژه نسل جوان تأثیر گذار باشند.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که دشمن با نفوذ کردن می‌تواند حتی نتیجه انتخابات را تغییر دهد به دخالت آمریکا در انتخابات اکراین و تلاش برای تغییر نتیجه به ضرر جریان طرفدار روسیه در اکراین اشاره کرد و افزود: آمریکا تلاش می‌کرد رأی طرفداران روسیه را مصادره کند برای استفاده بر علیه روسیه و البته در روسیه مردی به نام پوتین حضور دارد که محکم ایستاد و تکلیف مسائل را روشن کرد و مانع نفوذ دشمن شد.

 

امام خمینی با انقلاب اسلامی کدخدا را له کرد

وی اظهار کرد: زمانی که شاه سلطان حسینی باشد دشمن را کدخدای دنیا می‌داند و مانع مبارزه و مقابله با آن می‌شود دشمنان می‌توانند بر ما حکومت کنند، امام آمد و با انقلاب اسلامی کدخدا را له کرد و او را برکنار کرد، تا زمانی که رعیت کدخدایی کدخدا را قبول داشته باشد او قدرت دارد و بر مسند کدخدایی می‌نشیند، آمریکایی ها می‌دانند که اگر با ایران وارد جنگ نظامی شوند ایران افغانستان و لیبی و عراق نیست و به همین دلیل به دنبال به قدرت رساندن عناصری قذافی گونه در ایران هستند، قذافی که پیچ و مهره انرژی هسته‌ای کشورش را باز کرد و تحویل آمریکا داد و از این معامله چیزی نصیبش نشد.

 

سردار سنایی راد با اشاره به چشم امید دشمن به سرکار آمدن و به قدرت رسیدن عناصر قذافی گونه بیان کرد: دشمنان می‌دانند با نفوذ در محافل سیاسی تصمیم گیر و تصمیم ساز و استفاده از مشاورین که به بزرگان در راستای اهداف دشمن خط می‌دهند که ما چاره‌ای جز پیوستن به روند جهانی شدن نداریم می‌توانند به ما ضربه بزنند.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه افزود: توسعه جهانی نیازمند فراهم شدن زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی است که با فرهنگ ما و دین ما ناسزگاری دارد، زمانی می‌گفتند برای آوردن دویست میلیارد دلار سرمایه ایرانی‌های مقیم خارج باید شرایط از نظر فرهنگی برای آنها مساعد باشد و به همین دلیل دولت کارگزاران نماینده می‌فرستاد تا مذاکره کنند و شرایط را در زمینه فرهنگی برای ایرانی‌های مقیم خارج فراهم کنند.

 

وی با بیان مخالفت عناصر نفوذی با سپاه و بسیج و شورای نگهبان تصریح کرد: دشمنان در ساحت سیاسی به دنبال نفوذ دادن مهره‌های خودشان در مراجع تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند تا در راستای دموکراتیزه کردن کشور گام بردارند.

 

سردار سنایی راد با اشاره به اهمیت باورهایی دینی در مبارزه با استکبار گفت: شهادت یکی از مهمترین باورهای دینی ما است که در فتنه سبز شاهد بودیم افراد فتنه گر کشته شده را شهید می‌نامیدند، اشخاصی نظیر خانم ندا آقا سلطان را شهید نامیدند و در جریان تشییع یک آقایی در قم شعار می‌دادند عزا عزا است امروز مرجع تقلید سبز پیش ندا است امروز و از این طریق تلاش می‌کردند تا شهادت را مورد هجمه قرار دهند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دشمنان به خوبی می‌دانند چگونه عناصر نفوذی را آموزش دهند و در میان ما قرار دهند و از این طریق با برپا کردن فتنه‌ها حق و باطل را به هم مشتبه کنند و افراد نا آگاه فتنه را دعوای انتخاباتی دو نامزد می‌دیدند، برخی مسائل را نمی‌فهمند و برخی متوجه هستند ولی آلوده به دنیا شده و چشم خود را به روی مسائل می‌بندند.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افراد آولده به دنیا را مورد طمع دشمن برای نفوذ دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان چشم طمع دارند که سنی از بزرگان گذشته است و برخی اشخاص هم آلوده به دنیا شده‌اند و از مسیر انقلاب بازگشته‌اند، متأسفانه گاهی دولت مرد ما هم می‌گوید چه دلیلی دارد شعارهای تند بدهیم، امام خمینی می‌فرمودند اصل نظام را حفظ کنید و ما چیزی به نام دشمنی با آمریکا نداریم و دچار مشکلاتی هستیم که دوستی با آمریکا می‌تواند انها را حل کند.

 

اشخاص دنیا طلب محل امید دشمن برای نفوذ هستند

سردار سنایی راد با اشاره به تغییر ذائقه برخی اشخاص انقلابی تصریح کرد: کسی که زمانی آخرت جو بود اگر بشود دنیا طلب برای دشمن در راستای پروژه نفوذ بسیار مهم است، امام خمینی می‌فرمودند کسانی که فکر می‌کنند با دنیا طلبی می‌توانند انقلابی بمانند آب در هاونگ می‌کوبند، امام خمینی تأکید بسیاری داشتند که مسؤولان ذی طلبگی را حفظ کنند و همه این‌ها به دلیل نگرش دقیق امام نسبت به مسائل و آینده کشور است.

 

وی در ادامه افزود: در بیت رهبر معظم انقلاب شاهد پدیده آقازادگی نیستیم، فرزندان رهبری نظام همه به سبکی ساده و ذی طلبگی زندگی می‌کنند در حالی که برخی اشخاص به سادگی در راه ایران و انگلیس در راه تردد هستند و با تجمل بسیار و مخارج زیاد زندگی می‌کنند.

 

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استحاله افراد انقلابی به اشخاصی دنیا طلب را محل امید دشمنان برای نفوذ توصیف کرد و گفت: تغییر در سبک زندگی انقلابیون محل طمع دشمن است و به همین دلیل است که نفوذ دشمن در عرصه فرهنگی خطرناک‌ترین عرصه نفوذ است چرا که دشمن اگر باورها را تغییر دهد می‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند و لازم است در این عرصه بیش از هر عرصه‌ای مراقب نفوذ دشمنان باشیم./1304/201/ب1

ارسال نظرات