۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۲۹۱۱۸۹
مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر:

شعر شیعه با وجود ولایت مرتبه‌ای بالا دارد

خبر گزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: از ابتدا شعر در میان ما شیعیان مرتبتی بالا داشته شاید یکی از دلایل آن این است که ولایت با وجود ما عجین است، ولایت دلها را جذب و در عمق جان انسان‌ها می‌نشیند.
ظريف منش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین ظریف‌منش مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر پیش از ظهر امروز در چهارمین جشنواره ملی شعر غدیر که در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فاجعه منا و گرامیداشت یاد و خاطر آیت‌الله خزعلی دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: آیت الله خزعلی پرچمدار غدیر از ابتدای جوانی تا آخرین روز حیات خود حق حضرت امیرمومنان(ع) غدیر را فریاد می‌زدند یاد مظلومیت حضرت امیرمومنان(ع) دل او را به درد آورده و چشمان او را گریان می‌کرد.

 

وی افزود: زمانی که نام حضرت امیرمومنان(ع) را به زبان می‌آوردند گویی فضا معطر می‌شد امیدواریم به یاری خداوند این راه که پیمودن آن دستور الهی و پیامبر(ص) است به نحو مناسب و مطلوب بپیماییم.

 

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به چهارمین جشنواره شعر دوباره غدیر، عنوان کرد: ما از ابتدا سعی کردیم برنامه‌های متعددی داشته باشم که دو دسته تقسیم می‌شود یک دسته مخصوص تکریم و تجلیل تحت عنوان گرامیداشت برگزار می‌شود.

 

ظریف‌منش افزود: دسته دیگر که در راستای فرهنگ‌سازی و معرفت‌افزایی برای غدیر است در غالب جشنواره‌های علمی برگزار می‌شود.

 

وی اظهار داشت: استادان و دانشمندان زیادی تلاش کردند تا با مجاهدت علمی و قلم هنری خود از ولایت دفاع کرده غدیر را نگه داشته و امروز در اختیار ما قرار دهند، امروز ما موظف هستیم تا این هدیه الهی را به عنوان دستمایه نجات بشریت در دنیا مطرح کنیم.

 

مدیر عامل بیناد بین‌المللی غدیر بیان داشت: از ابتدا شعر در میان ما شیعیان مرتبتی بالا داشته شاید یکی از دلایل آن این است که ولایت با وجود ما عجین است، ولایت دلها را جذب و در عمق جان انسان‌ها می‌نشیند.

 

ظریف‌منش افزود: فصاحت و بلاغت امیر سخن امیرمومنان(ع)، روح حماسی و مظلومیت شیعه سبب مرتب شعر دراین زمینه شده است، بخش بسیار وسیعی از اشعار شیعه مربوط به نهضت عاشورا و بخشی برای اثبات حقانیت شیعه است.

 

وی با اشاره به اینکه اشعار واقعه غدیر در تاریخ حک شده است گفت: بر اساس آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند الغدیر علامه امینی مانند ساختمان بتونی است که هیچ خللی در آن وارد نمی‌شود، اثبات حقانیت شیعه و غدیر واقعیت مسلم بدون انکار است.

 

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر با اشاره به فلسفه غدیر از نگاه رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: فلسفه غدیر که نجات‌بخش بشریت است باید بر سر دست گرفته شده و به دنیا عرضه شود، طرح اسلام برای چگونگی مدیریت جامعه در غدیر بیان شده است، حتی مردم در آمریکای لاتین می‌توانند از غدیر برای نجات خود استفاده کنند.

 

ظریف‌منش در پایان با اشاره به اینکه پارساترین فرد با حاکمیت ارزش‌های الهی باید بر جامعه حاکم شود، خاطرنشان کرد: امید که با ابزار هنر که ماندگارترین حقیقت در تاریخ است بتوانیم پیام غدیر را به همه دنیا برسانیم./807/202/ب1

ارسال نظرات