۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۹۱۳۰۳

حمایت وزیر دفاع آلمان از مذاکره با بشار اسد

خبرگزاری رسا ـ وزیر دفاع آلمان از موضع اخیر صدر اعظم کشورش برای مذاکرات با اسد حمایت کرده و همچنین بر مشارکت قدرتهای منطقه از جمله ایران و سوریه به منظور حل بحران سوریه تاکید کرد.
آلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اورزولا فون در لاین، وزیر دفاع آلمان از مشارکت روسیه در حل بحران سوریه حمایت کرده و گفت: من این مسئله را مثبت ارزیابی می کنم که روسیه در مبارزه با تروریست داعش مشارکت کند و بخواهد از نفوذ خود به منظور یافتن راه حلی دائمی در این مسئله استفاده کند.

 

وی همچنین تصریح کرد: ما برای اینکه صلح را دوباره در منطقه برقرار کنیم به همه نیاز داریم. یک راه حل دائمی برای سوریه تنها با مشارکت قدرتهایی که در منطقه نفوذ دارند وجود خواهد داشت که مطمئنا از جمله این قدرتها ترکیه، عربستان سعودی، روسیه و ایران است. این کشورها منافع متفاوتی دارند و آنچه آن ها را متحد می کند عزم قاطع برای مبارزه با داعش است.

 

فون در لاین همچنین از موضع صدر اعظم آلمان برای مذاکرات مستقیم با بشار اسد حمایت کرده و در عین حال گفت: اسد نمی تواند بخشی از یک راه حل طولانی مدت باشد. اما اگر ما در شرایط کنونی بخواهیم درگیری های داخلی در عراق و بخصوص سوریه را پایان دهیم باید جامعه جهانی را با همه نیروهای مختلف گرد هم آوریم.

 

این در حالی است که امید نوری پور از سیاستمداران حزب سبز آلمان به غرب درباره عواقب مشارکت بشار اسد در یک راه حل صلح برای این کشور هشدار داده و تصریح کرد که چنین اقدامی هیچ صلحی به همراه نمی آورد.

 

وی در عین حال باقی ماندن حزب اسد در دولت را امری غیر قابل اجتناب دانسته و تصریح کرد: نمونه عراق نشان داد که یک شکاف قدرت بعد از یک جنگ چه عواقبی دارد.

 

در سطح بین المللی درخواست ها برای گفت وگو با اسد به منظور حل بحران سوریه افزایش پیدا کرده است. اخیرا همچنین نخست وزیر انگلیس هم درخواست ها برای کناره گیری سریع بشار اسد را رد کرده است.

 

بر اساس گزارش های منتشر شده وی این گونه استدلال کرده است که رییس جمهوری سوریه می تواند برای مدت کوتاهی در یک دولت وحدت ملی باقی بماند.

 

وزیر دفاع آلمان در بخش دیگری از سخنانش همچنین تاکید کرد که آلمان سهم خود در مبارزه علیه داعش با حمایت نیروهای امنیتی کرد موسوم به پیشمرگه در شمال عراق را در پیش می گیرد.

 

وی همچنین گفت: گفت وگوهایی با هدف کمک بیشتر به دولت مرکزی عراق در حال انجام است. لوازم پزشکی، ماسک و جلیقه حفاظتی تا کنون به بغداد ارائه شده است، اما مهم ترین مسئله روند دیپلماتیک است./982/ب103/د

ارسال نظرات