۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۲۹۱۳۸۲
فضل الله:

وحدت اسلامی به دلیل حادثه منا تحت تأثیر قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت لبنان تاکید کرد: عربستان باید با همکاری کشورهای اسلامی مراسم حج را اداره کند تا امنیت و سلامت حج گذاران تامین شود.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت پس از بازگشت از سفر حج، در پیامی ضمن تسلیت به مسلمانان جهان به دلیل حادثه دلخراش منا، اعلام کرد: حادثه منا واقعه دردناکی بود که تمام امت اسلامی را داغدار کرد.

 

وی افزود: یکی از نتایج مهم حج، تجلی وحدت اسلامی است که متاسفانه پس از وقوع این حادثه مورد تهدید واقع شده و بستر فتنه افروزی دشمنان اسلام مهیا شده است.

 

این روحانی لبنانی ادامه داد: عربستان سعودی باید با کمک کشورهای اسلامی و کارشناسان مدیریت بحران طرحی بریزد که امنیت و سلامت حج گذاران در سال های بعد تامین شود.


سید علی فضل الله تاکید کرد: حجاج سعی کردند که به دور از عناوین مذهبی و سمت‌های شخصی با یک رنگی و اتحاد اعمال حج را انجام دهند و بسیاری از این مسلمانان با همین وجهه هماهنگ با خدای خود ملاقات کردند. آرمان حاجیان جان باخته وحدت اسلامی بود که باید مورد اهتمام همه مسلمانان جهان قرار بگیرد.

 

امام جمعه بیروت در پایان با بیان اینکه وحدت تنها عامل شکست دشمن در شرایط کنونی است، افزود:  کشاندن مشکلات پیش آمده در حج به عرصه کشمکش‌های سیاسی به شدت وحدت اسلامی را مورد تهدید قرار می دهد و به مصلحت امت‌های اسلامی نیست./1321/ب902/د

ارسال نظرات