۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۲۹۱۴۲۳
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

انتشار 10 هزار عنوان کتاب دفاع مقدس تا به امروز

خبرگزاری رسا - سید عباس صالحی در همایش تجلیل از ایثارگران نهاد کتابخانه های عمومی کشور به انتشار 8 هزار و 945 عنوان کتاب تا سال 93 اشاره کرد و از انتشار مجموعا 10 هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس تا به امروز خبر داد.
کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت ایثارگران نهاد کتابخانه های کشور صبح امروز با حضور سیدعباس صالحی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه هایعمومی کشور و سردار حق‌طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

 

صالحی جنگ تحمیلی را یک اتفاق بی بدیل جهانی انسانی و ملی است گفت: پیرامون این اتفاق می توان ساعت ها گفت و گو کرد، اتفاقی که با هیچ حادثه تاریخی، ملی و جهانی هماهنگ و همسان نبوده و نیست گستره حضور اجتماعی یک ملت برای پاسداشت از خود با هیچ اتفاق دیگر قابل قیاس نیست.

 

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی 5 میلیون نفر در جنگ حضور داشتند و با احتساب خانواده های آن ها از جمعیت 35 میلیون نفری آن زمان حدود 20 تا 25 میلیون نفر در صحنه و فضای قدسی بوده اند. در هیچ مناسبت تاریخی چنین حضوری دیده نمی شود. جمعیت متنوع اجتماعی فرصتی را به وجود آورد که انقلاب ریشه بدواند و یک وحدت و قدرت بازدارنگی ایجاد کند که ابر قدرت ها و قدرت های کوچک را بهراساند تا دندان طمع به مرزهای کشور نداشته باشند.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ما در فضای تنها به خود متکی بودیم تصریح کرد: قدرت های بزرگ جهانی و کوچک منطقه علیه ما بودند این گستره ی خود اتکایی ملی برای قدم های بزرگ تر فضاسازی کرد.

 

صالحی بیان داشت: دفاع مقدس نمای دیگری را از فضای جنگ به وجود آورد. در جنگ های دیگر ترس، دلهره، کینه و خشونت دیده می شود اما جنگ ما نشان مهر، محبت، شفقت، انسانیت، عبودیت و حضور ارزش های وسیع انسانی را شکل دداد و جنگ ها را به دو بخش تقسمی کرد، یک جنگ های رایج و دوم دفاع مقدس.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هر روز زیرخاکی های جنگ همچون گنجینه ای بیشتر خود را نشان می دهد مثل حادثه اخیر غواصان شهید که نشان داد هنوز جنگ برای ما انباشته های فراوانی دارد. این انباشت ها فرصت های جدیدی را در حوزه کتاب دفاع مقدس پدید آورد.

 

وی به انتشار 8 هزار و 145 کتاب دفاع مقدس تا شهریورماه 93 اشاره کرد و گفت: این تعداد امروز به 10 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس رسیده است. این حوزه شاخه جدید و  پر طراوت و رو به جلویی را پدید آورده است.

 

صالحی با اشاره به اینکه در بخش خاطره نگاری، اسناد نگاری و شعر و داستان دفاع مقدس حرف های بسیاری برای گفتن است عنوان داشت: کتاب های دفاع مقدس ترکیبی از چند کارکرد را دارا هستند و از طرفی ارتقا اگاهی های تاریخی را در مقطعی پدید می آورند از طرف دیگری رویکرد انسان شناسی در برهه ای خاص و بازیابی انسان شناختی از خودمان را شکل می دهد.

 

وی با اشاره به تعابیر زیبای رهبری از کتاب های دفاع مقدس افزود: کتاب های دفاع مقدی تاثیر زیادی بر ابعاد عاطفی و روح پاک دارد که به تعبیر رهبری ترکیبی از غم و اندوه با شور و لذت ایجاد می کند.

 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان عنوان کرد: یکی از کارکردهای نهاد کتابخانه‌های عمومی می‌تواند این باشد که انباشت کتاب‌های دفاع مقدس با پرورش کتاب‌داران ماهر و آشنا به این موضوعات در فضای اجتماعی و عمومی شایع‌تر و خواندنی‌تر شود و ما این قابلیت را داریم به امداد نویسندگان و ناشران خوب کتاب خوانی را افزایش دهیم./1330/د102/ی

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظرات