۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۹۱۵۶۲
آیت الله علم الهدی:

مبانی قدرت استکباری بر اساس روی کار آمدن قشر آسیب‌پذیر از بین می رود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد گفت: اگر بنا باشد معیار فرهنگ در زندگی مردم بر اساس روی کار آمدن قشر آسیب‌پذیر جامعه باشد طبیعی است که ارزش‌ها تفاوت پیدا می‌کند و مبانی قدرت استکباری از بین می‌رود.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز هفتم مهر در افتتاحیه پنجمین همایش ملی تجلیل از مددجویان سالمند کمیته امداد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت فاجعه دردناک سرزمین منا که منجر به کشته‌شدن هزاران نفر از حجاج کشورهای اسلامی و ایران شد، اظهار کرد: در زمان خلافت حضرت علی(ع) توجه خاصی به محرومان و مستضعفان می‌شد و انقلاب مقدس اسلامی ایران نیز با بنیانگذاری امام راحل و تأسیس کمیته امداد ادامه حرکت حضرت امیرمومنان(ع) را به دنبال داشت.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بسیاری از خانواده‌های شهدا در قشر آسیب‌پذیر جامعه قرار دارند، افزود: بسیاری از نخبگان برجسته ما در بین این اقشار قرار دارند به طوری که در عرصه‌های علم و فناوری نیرو تحویل کشور داده‌اند و در این راستا باید نگاه ویژه‌ای به این اقشار داشته باشیم.

 

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امام راحل با توجه به قشر مستضعف جامعه در انقلاب یک دگرگونی اجتماعی ایجاد کردند و ما نیز باید امروز ادامه‌دهنده راه ایشان باشیم.

 

وی بیان کرد: آن روزی که امام(ره) نهضت خود را در برابر استکبار جهانی و مولودش شاه شروع کرد، پایه‌های نظام سرنگون شده بر پایه ثروتمندانی بود که جز منافع خود به چیز دیگری نمی‌اندیشیدند و با این نگرش اگر بنا باشد معیار فرهنگ در زندگی مردم بر اساس روی کار آمدن قشر آسیب‌پذیر جامعه باشد طبیعی است که ارزش‌ها تفاوت پیدا می‌کند و مبانی قدرت استکباری از بین می‌رود.

 

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اهمیت تشکیل کمیته امداد و تاثیر آن بعد از انقلاب اسلامی در کشور، تصریح کرد: تأسیس کردن این نهاد تنها با این هدف نبود که مساعدت و امدادی به قشر آسیب‌پذیر جامعه شود بلکه نظر امام(ره) بر این بود که ارزش گذاری جامعه از قشر پایین شروع شود.

 

امام جمعه مشهد با تاکید بر این که امام راحل قشر آسیب‌پذیر جامعه را ولی‌نعمت می‌دانستند، خاطرنشان کرد: در همان روزهای پیروزی انقلاب حضرت امام(ره) دیدگاه خود نسبت به این عزیزان را بیان کردند و در حقیقت این موضوع فلسفه ارزشگذاری در جامعه را از سوی ایشان نشان می‌داد.

 

پرویز فتاح، رییس کمیته امداد نیز در ادامه اظهار کرد: تکریم سالمندان از سوی پیامبر(ص) بارها سفارش شده و کمیته امداد نیز به عنوان خادمان این قشر فعالیت می‌کند.

 

سفر زیارتی عتبات عالیات برای سالمندان تحت پوشش کمیته امداد

رییس کمیته امداد با اشاره به حوادث حج امسال گفت: در سال 66 که برای سفر حج به سرزمین منا رفته بودم شخصا در قضیه کشتار حاجیان حضور داشتم و حتی شهادتین را به زبان آورده بودم؛ این فاجعه‌ای که چند روز پیش در منا رخ داد و هنوز آمار جانباختگان آن در حال افزایش است نشان از سوءمدیریت عربستان دارد.

 

فتاح با اشاره به فرا رسیدن هفته سالمند تصریح کرد: به همین مناسبت در نظر داریم سفر زیارتی عتبات عالیات را برای سالمندان تحت پوشش کمیته امداد فراهم کنیم.

 

وی بیان کرد: عربستان در این موضوع خود را مقصر نمی‌داند و نه تنها عذرخواهی نمی‌کند بلکه نمک به زخم ما نیز می‌پاشد و ادعا می‌کند که ایرانی‌ها در این فاجعه مقصر بودند در حالی که همه به خوبی می‌دانیم این کشتار از سوی آنان رقم خورده و سبب عزادار شدن خانواده‌های بسیاری از مسلمانان شده است./934/202/ب1

ارسال نظرات