۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۹۱۶۳۶

مسلمانان کانادا خواستار تعدیل قانون این کشور شدند

خبرگزاری رسا ـ قانون جدید ضد تروریسم در کانادا، به نیروهای امنیتی این کشور اختیارات گسترده‎ای می‌دهد و بنا به گفته کارشناسان، این اختیارات می‌تواند منجر به ایجاد نیرویی غیرقابل نظارت و خودسر در پلیس کانادا شود.
مسلمانان کانادا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان شهر مونتریال کانادا، با تبعیض آمیز خواندن قانون ضد تروریستی جدید، اعلام کردند که تصویب این قانون در حضور مسلمانان در انتخابات اکتبر تاثیر می گذارد.

 

خانم شادی سعد از انجمن مسلمانان کانادا به شبکه سی بی اس گفت: بنابر اطلاعات ما، دیگر هیچ مسلمانی از حزب محافظه کار کانادا (حزب پیشنهاد دهنده قانون تبعیض آمیز ضد اسلامی) حمایت نمی کند.

 

قانون بحث برانگیز جدید که به پلیس و نیروهای امنیتی اختیارات گسترده ای می دهد، در ماه ژوئن تصویب شد.

 

منتقدان این قانون بیان می کنند که اختیارات گسترده ای که در آن برای نیروهای امنیتی در نظر گرفته شده است، می تواند منجر به ایجاد سیستم پلیسی غیرقابل کنترل و بدون نظارت شود.

 

بسیاری از شخصیت های مسلمانان کانادا، معیار خود را برای شرکت در انتخابات ماه اکتبر، اصلاحات قانون جدید بیان کرده اند.

 

این شخصیت ها ابراز داشته اند که خواستار انتخاب دولتی هستند که قانون ضد اسلامی را معلق کرده و یا تعدیل کند.

 

به گفته کارشناسان، اسلام هراسی در کانادا روز به روز در حال افزایش است و تصویب چنین قانونی هایی با انگیزه مبارزه به افراطی گری و بر اثر اسلام هراسی گسترده در کانادا انجام گرفته است.

 

این در حالی است که چندی پییش، گروه رصد اسلام هراسی در کانادا هشدار داد که رسانه های کانادایی درگسترش اختلافات قومی و مذهبی و اسلام هراسی نقش به سزایی دارند./847/ب902/د

ارسال نظرات