۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۹۱۷۶۷
معاون وزیر خارجه سوریه:

مردم سوریه به تغییر مواضع آمریکا چشم ندوخته‌اند

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که مردم سوریه به تغییر مواضع آمریکا چشم ندوخته‌اند.
فيصل مقداد معاون وزير خارجه سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در گفت‎وگو با روزنامه السفیر لبنان گفت: دمشق از اختلافات روسیه و آمریکا درباره سوریه که در مواضع رؤسای جمهور دو کشور در سازمان ملل متحد خود ملاحظه شد، غافلگیر نشده است.


وی با اشاره با همپیمانی کشورش با روسیه گفت: در طول بحران سوریه، این هم‌پیمانی قوی‌تر و عمیق‌تر شده است.


مقداد درباره مواضع آمریکا درباره سوریه گفت: کسانی که مواضع آمریکا درباره سوریه از آغاز تا امروز را دنبال کرده باشند، در خواهند یافت که این مواضع شاهد چرخش زیادی بوده است، اما این چرخش مواضع چه فروتنانه باشد یا غیر فروتنانه، چندان برای مردم سوریه اهمیتی ندارد. آنچه برای مردم و ارتش سوریه اهمیت دارد، حفظ کشور و دور کردن خطر تسلط بر آن و منطقه است، زیرا کسانی که در پشت پرده نقشه تخریب سوریه و ضربه زدن به آن قرار دارند، همان اسرائیل و آمریکا و مزدوران منطقه‌ای و بین‌المللی آنها هستند.


معاون وزیر خارجه سوریه گفت: ما در طول تاریخ بحران سوریه به تغییری حقیقی در مواضع آمریکا تکیه نکرده‌ایم، بلکه از نظر ما تروریسمی که سوریه و چندین کشور در منطقه و اروپا را هدف قرارداده و اینک هدف قرار دادن آمریکا را نیز آغاز کرده، همان چیزی است که باید مواضع واشنگتن را تغییر دهد.


به تعیین سرنوشت کشور به دستان خود پایبندیم


مقداد در بخش دیگری از این گفت وگو افزود: ما در سوریه از سرزمین خود دفاع می‌کنیم و برای نقش برجسته ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه که تأکید کرده است مردم سوریه تنها کسانی هستند که باید سرنوشت رهبران و اوضاع کشورشان را تعیین کنند، احترام قائلیم. این همان مسئله‌ای است که ما در سوریه به آن پایبندیم به هر بهایی که باشد.


وی درباره آینده بحران سوریه بعد از تحولات و تغییرات بین‌المللی حاصل شده گفت: ما به سمت پیروزی قطعی حرکت می‌کنیم. عقب‌نشینی‌های زیادی در مواضع رهبران کشورهای مختلف می‌بینیم، اما این ما هستیم که باید تاریخ سوریه را رقم بزنیم و این ما هستیم که باید به رهبری بشار اسد، هر گونه تحول در نبرد را مدیریت کنیم. ما ایمان داریم که تحمل به نفع سوریه و مردم آن خواهد بود و ما همه توطئه‌های کشورهای عربی و بین‌المللی علیه سوریه را شکست خواهیم داد./994/ب101/د

ارسال نظرات