۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۹۱۸۳۵
مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان:

سازمان کنفرانس اسلامی مسؤولیت مهمانداری حجاج بیت‌الله‌الحرام را از آل سعود بگیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان با بیان این‌که مسؤولیت حادثه منا بر عهده آل سعود است و آنها باید از دولت‌های اسلامی عذرخواهی کنند، گفت: سازمان کنفرانس اسلامی مسؤولیت مهمانداری حجاج بیت‌الله‌الحرام را از آل سعود بگیرد.
حجت الاسلام فتح اللهي

حجت‌الاسلام صفر علی فتح اللهی، مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: حادثه منا خیلی از خانواده‌های حجاج را داغدار و عزادار کرد که باید برای خانواده این مصیبت‌دیدگان صبر و اجر جزیل خواستار شد.


وی تصریح کرد: حادثه منا حادثه بسیار دلخراش و تکان دهنده‌ای است که این حادثه نه تنها برای حجاج  داخل کشور  ایران ،بلکه برای حجاج سایر کشورهای اسلامی بسیار نگران کننده بوده که امت های اسلامی را داغدار کرده است.


حجت الاسلام فتح اللهی ادامه داد: طبق بررسی‌ها و شواهد عینی این مسؤولیت صددرصد به عهده کشور و حکومت عربستان است و دولت عربستان نباید از این مسؤولیت شانه خالی کند.


وی افزود: طبق فرمایش حضرت امام(ره) از حج به عنوان کنگره عظیم یاد شده است و این‌که کلیه امت اسلامی موعد حج به طرف بیت‌الله الحرام مشرف شوند  و از فرایض مهم و اساسی دین اسلام است .


مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان یادآور شد: یکی از ویژگی های موسم حج به این است که کلیه مسلمان‌های کشورهای مختلف در این مراسم شرکت می کنند.


وی تصریح کرد: مراسم سیاسی، اجتماعی و معنوی حج، علاوه بر تجلی شکوه، عزت و اتحاد مسلمانان جهان، برکات و آثار و درس‌هایی نیز برای پیروان مکتب اسلام دارد. به همین جهت، قرآن و پیشوایان معصوم علیهم السلام با تأکید فراوان به شرکت در این مراسم سفارش کرده اند.


حجت الاسلام فتح اللهی خاطرنشان کرد: اگر نگاه تاریخی به بحث مناسک و اعمال حج از زمان پیغمبر و حضرت ابراهیم داشته باشیم متوجه می‌شویم که اینها میزبان‌های خوبی برای مراسم حج بودند.


وی گفت: متأسفانه با گذشتن بیش از صدها سال و ظهور یک حکومت جعلی سعودی که هر سال به فضاحت آنها  افزایش می‌یابد مبارزه‌ای ویژه علیه اسلام و مسلمانان  شروع کردند و برای تنویه افکار عمومی با ارتباطی که با استکبار جهانی  دارند بر منفور بودن خودشان می افزایند.


حجت الاسلام فتح اللهی ادامه داد: متأسفانه در حکومت ملک سلمان به خاطر پرداختن آدم کشی‌ها و مبارزاتی علیه مسلمان‌ها به ویژه یمن، بحرین، عراق، سوریه و پشتیبانی یک سری تروریست‌ها وظیفه خود را فراموش و غافل از بحث حج شده اند. 


مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: این بی‌توجهی کاملا مشهود است و با اتفاقاتی که در حکومت سعودی وجود دارد مقصر و مسؤولیت این حادثه بر عهده آل سعود است و آل سعود باید از دولت های اسلامی عذرخواهی کند.


حجت الاسلام فتح اللهی افزود: با توجه به کنگره عظیم حج  که در واقع، مملو از حرکتی جهانی است، باید سازمان کنفرانس اسلامی بنشینند و مسؤولیت مهمانداری حجاج بیت الله الحرام را از آل سعود بگیرند.
/859/302/ب2

ارسال نظرات