۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۹۱۸۴۴
رییس اتحادیه علمای یمن در گفت‎وگو با رسا:

کشتار حجاج ایرانی یک تصفیه حساب از سوی آل‎سعود بود

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه علمای یمن با انتقاد از کشتار حاجیان در منا خاطرنشان کرد که آل‎سعود از حج به سود رژیم صهیونیستی و آمریکا بهره می‎برد.
شرف الدين شمس الديني رييس اتحاديه علماي يمن

 

شیخ شمس الدین شرف الدین رییس اتحادیه علمای یمن، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حوادث رخداده در عربستان را نشان دهنده عجز عربستان در اداره موسوم حج دانست و گفت: آل‎سعود با حرمین شریفین به شکل یک ملک شخصی رفتار می‎کند و هیچ گونه احترامی برای آنها نگه نمی دارد.


وی افزود: مسلمانان و دولت‎های اسلامی باید برای خارج کردن حج از سلطه آل‎سعود باید به آنان فشار بیاورند و مناسک حج را به صورت گروهی اداره کنند.

 

رییس اتحادیه علمای یمن تصریح کرد: حادثه منا اثبات کرد که آل‎سعود به صورت دشمنانه با حاجیان رفتار می‎کند و این موضوع دارای جوانب گسترده بسیاری است و ممکن که به دلیل این حادثه بین آل‎سعود درگیری پیش بیاید.


وی کشتار تعداد زیادی از حجاج ایرانی در منا را تصفیه حساب عربستان با این کشور دانست و خاطرنشان کرد: حاجیان با وجود اینکه مطابق قانون عربستان رفتار می‎کردند ولی از بدو ورود آنان به این کشور با رفتار زننده مواجه شدند.

 

شیخ شرف الدین با اشاره به منع حاجیان یمن از ادای مناسک حج گفت: آل‎سعود اجازه منع کشورهای اسلامی برای مشارکت در اداره حرمین شریفین ندارد و باید همه دولت‎های اسلامی در اداره حج حضور داشته باشند.


وی با اشاره به آیه 25 سوره حج (وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ الَّذِی جَعَلْنَاهُ لِلنَّاسِ سَوَاءً الْعَاکِفُ فِیهِ وَالْبَادِ  وَمَن یُرِدْ فِیهِ بِإِلْحَادٍ بِظُلْمٍ نُّذِقْهُ مِنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ) تصریح کرد: مسجد الحرام به همه مسلمانان تعلق دارد و همه باید در مناسک حج شرکت کنند.


رییس اتحادیه علمای یمن افزود: آل سعود از مراسم حج به سود مصالح شخصی، رژیم اشغالگر اسرائیل و آمریکا بهره برداری می‎کند
./994/ب901/د

ارسال نظرات