۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۲۹۱۸۷۶
نماینده پارلمان لبنان:

عربستان با عدم شفاف‎سازی علت حادثه منا محکومیت خود را امضا کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان لبنان با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب در حادثه منا، اعلام کرد: عربستان به دلیل بی کفایتی باید از اداره مراسم عظیم حج کناره گیری کند.
نواف الموسوي، نماينده پارلمان و عضو فراکسيون مقاومت اسلامي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نواف الموسوی، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت پارلمان لبنان در پیامی به حادثه دلخراش منا اشاره کرد و افزود: وقتی در یک حادثه عظیم بیش از 4هزار نفر جان خود را از دست می دهند، حق مسلم کشورهای قربانیان است که درباره علت اصلی این رخداد تحقیق کنند.

 

وی افزود: آنچه روشن است این حادثه یک خودکشی جمعی نبوده است که برخی از سعودی‌ها ادعا می کنند خود حاجیان مقصرند، بلکه بسیاری از شواهد نشان می دهد حضور یک شاهزاده سعودی در منا و بسته شدن راه‌ها به دلایل امنتی، این فاجعه را به بار آورده است.

 

این مقام مسؤول در لبنان تاکید کرد: عربستان سعودی سعی دارد مسؤولیت این کشتار را نپذیرد و حتی این قضیه را مبنای اختلاف جدیدی با ایران قرار دهد و این مساله هرگز قابل قبول نیست.


موسوی با بیان اینکه روشن شدن علت موضوع حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: اقدامات عربستان سعودی نشانگر عدم اراده این حکومت بر شفاف سازی مساله بوده و عربستان با این اقدام محکومیت خود را تثبیت کرده است.

 

نماینده پارلمان لبنان در پایان گفت: لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب در این فاجعه دردناک بر کسی پوشیده نیست و عربستان سعودی اگر نمی تواند مسؤولیت این حادثه را بپذیرد باید از اداره حج کناره گیری کند، چون کفایت و شایستگی لازم را در این زمینه ندارد./1321/ب902/د

ارسال نظرات