۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۹۱۹۷۷

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز صبح امروز با حضور آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسؤولان استانی افتتاح شد.
نمايشگاه کتاب تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز صبح امروز با حضور آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبار زاده استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسؤولان استانی گشایش یافت.


حبیب ماهوتی مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تبریز در مراسم باز گشایی نمایشگاه کتاب تبریز، ضمن ارائه آماری از کم وکیف نمایشگاه کتاب تبریز، اظهار داشت: در سیزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز 800 ناشر کشوری و 76 ناشر خارجی و 60 ناشر استانی حضور دارند.


وی با تأکید بر ضرورت نمایشگاه کتاب، تصریح کرد: در سال ها گذشته نمایشگاه کتاب تبریز را برگزار کرده ایم، نمایشکاه کتاب از ضروری ترین مسائل است که باید مورد توجه باشد و امکانات مختلف برای آن در نظر گرفته شود.


ماهوتی با اشاره به علاقه دانش پژوهان استانی در بهره گیری از کتاب های منبع و اساسی، ابراز داشت: استان آذربایجان شرقی در نمایشگاه کتاب موفق عمل کرده است، ما علاقه مند حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب استان هستیم.


وی با ابراز خرسندی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: در کنار نمایشگاه کتاب تبریز، افتخار میزبانی ششمین نمایشگاه دفاع مقدس را داریم، این نمایشگاه در سالن شهریار و با حضور 85 ناشر در حوزه دفاع مقدس کار خود را آغاز کرده است.


همچنین جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی، در این مراسم این نمایشگاه را یک اتفاق بزرگ فرهنگی در استان دانست و با ابراز خرسندی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: این نمایشگاه با محوریت احیای دریاچه ارومیه آغاز به کار می کند.


وی ادامه داد: امیدواریم این نمایشگاه تأثیر بسزایی در احیای دریاچه ارومیه داشته باشد، اموری که برای احیای دریاچه ارومیه لازم بود در ستاد احیای دریاچه ارومیه برنامه ریزی شده است، از نظر بودجه و هزینه در احیای دریاچه ارومیه محدودیتی نداریم.


جبارزاده با دعوت از اهالی هنری فرهنگ استان چهت همکار در احیای دریاچه ارومیه ، ابراز داشت: صرفه جویی چهل درصدی پروسه احیای دریاچه ارومیه را تسریع خواهد بخشید، هنرمندان، شاعران و اهل رسانه می تواند تأثیری بالاتری داشته باشند.


وی با اشاره به حضور گسترده مردم و علاقه مندان کتاب در این نمایشگاه، اذعان داشت: قطعا با حضور این میزان بازدید کننده در نمایشگاه کتاب می توان در احیای دریاچه ارومیه و فرهنگی سازی در خصوص احیای دریاچه عمل کرد مناسب و قابل قبول را داشته باشیم.


بر اساس این گزارش این نمایشگاه با محوریت احیای دریاچه ارومیه آغاز به کار کرده است، در این نمایشگاه هنرمندان به ارائه آثار هنری خود در خصوص احیای دریاچه ارومیه خواهند پرداخت، افتتاح نمایشگاه کتاب تبریز با اجرای نمایش «بی آبی بدون پایان» همراه بوده است./854/202/ب3

ارسال نظرات