۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۹۲۱۲۴

حاشیه نگاری بر یک همایش بین‌المللی

خبرگزاری رسا ـ همایش بین المللی ولایت با حضور سیدافضل شامی نماینده آیت الله سیستانی، آیت الله کعبی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، دکتر تیجانی مستبصر تونسی، امام جمعه داکار سنگال، عبدالرحمن باح و ابراهیم جواد از فلسطین در استان خوزستان برگزار شد.
همايش ولايت همايش ولايت دکتر تيجاني در سومين همايش ولايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش بین المللی ولایت در استان خوزستان برگزار شد.

 

اهمیت ویژه این همایش به حدی است که سیری در حاشیه نشست صمیمیانه و بین المللی آن بی تردید قابل توجه است.

 

این همایش علمی، پژوهشی با حضور مردم ولایی خوزستان در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) از نخستین ساعات روز پنجشنبه با تلاوت چند آیه از قرآن مجید بوسیله قاری برجسته کشوری حاج قاسم مقدمی و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد

 
در ادامه حجت الاسلام حسن زاده به عنوان دبیر همایش بین المللی ولایت ضمن خیرمقدم به میهمانان داخلی و خارجی گزارشی از عناوین همایش و وضعیت مقاله های پذیرفته شده ارائه داد.
 
از همان ساعات نخست، غم فاجعه مصیبت بار منا بر روی همایش سایه افکنده و بر چهره های هر یک از حضار گردی از ناراحتی نشسته بود.
 
سخنرانی حضرت آیت الله موسوی جزایری برنامه بعدی بود که ایشان با زبان عربی درباره موضوعات مختلفی همچون همایش ولایت، حادثه منا، حمله بی رحمانه عربستان و یمن سخنانی را ایراد کردند.
 
پس از آن دکتر تیجانی، مستبصر تونسی که زمانی دارای گرایشات وهابی بوده و سپس در جوانی به تشیع روی می آورد سخنان خود را با تشریح غدیر خم و حقانیت حضرت امیرالمومنین(ع) آغاز کرده و با تسلیت به خانواده های داغ دیدگان حادثه منا پایان داد.
 
حضور و فعالیت پر جنب و جوش عوامل اجرایی برای پذیرایی، رسیدگی به امور برنامه ها و اهداء بسته های فرهنگی به حضار به وضوح دیده می شد.
 
همایش در حالی ادامه پیدا می کرد که شبکه های کربلاء، الاحد، الفرات و ... از عراق، شبکه الصراط از لبنان و شبکه های الاهواز و ثقلین از جمهوری اسلامی ایران به طور زنده و  مستقیم آن را پوشش می دادند.
 
بسیاری از خبرنگارها نیز می کوشیدند تا از شخصیت های علمی منطقه که در این همایش حضور به هم رسانده بودند خبر تهیه کنند.
 
برخی دیگر از آنان به سراغ اندیشمندان خارجی رفته و نظرشان را در مورد بی کفایتی وهابیون سعودی پرسیده و دیدگاه شان را درباره موضع محکم حضرت آیت الله خامنه ای جویا می شدند.
 
پس از آن سیدافضل شامی به عنوان نماینده آیت الله سیستانی،حجت الاسلام و المسلمین ایمانی به عنوان معاون رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آیت الله کعبی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه داکار سنگال، عبدالرحمن باح و ابراهیم جواد از فلسطین به ایراد سخن پرداختند.
 
در ادامه عصر امروز کمیسیون های علمی درباره مباحث ولایی، مهدویت و وهابیت در محل دانشگاه امیرالمومنین(ع) با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین اندیشمندان خارجی برگزار خواهد شد.
 
گفتنی است همایش بین المللی ولایت فردا جمعه دهم مهر، پس از خطبه خوانی غدیر،مداحی مداحان اهل بیت(ع)، آقایان آهنگران و نزار قطری، مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب استان و اهداء جوایز برگزیدگان با برگزاری جشن ده هزاری نفری غدیر به کار خود خاتمه خواهد داد.

 

همایش بین المللی ولایت به دلیل ماهیت معرفت طلبی و حقیقت جویی آن شاهد حضور جمعی از اندیشمندان، عالمان دین، فرهیختگان ولایت مدار ایران و سایر کشورهای اسلامی بوده و برای مرتبه سوم با میزبانی نماینده ولی فقیه در استان خوزستان؛ حضرت آیت الله موسوی جزایری در این نشست شرکت کردند./9466/201/ب3

ارسال نظرات