۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۲۹۲۱۹۳

مراسم ویژه شب عید غدیر در 15 امامزاده شاخص خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم ویژه شب عید غدیر در جوار 15 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص مناطق مختلف استان خراسان شمالی برگزار شد.
عيد سعيد غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، مراسمات و جشن های ویژه عید غدیر در مساجد و مصلاها، امامزاده ها، بقاع متبرکه و دیگر اماکن مقدس استان خراسان شمالی با شرکت اقشار مختلف مردم و مسؤولان برگزار شد.

 

مراسم محوری گرامیداشت شب عید غدیر در استان خراسان شمالی، در بجنورد و در جوار حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با شرکت جمع کثیری از دوست داران امیرالمؤمنین علی(ع) برگزار شد.

 

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در حاشیه برگزاری این مراسم، در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: امشب مراسم ویژه شب عید غدیر در جوار 15 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص شهرستان های مختلف این استان با سخنرانی ائمه جمعه و مداحی مداحان برگزیده استانی و شهرستانی و با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان برگزار شد.

 

وی اضافه کرد: مراسم گرامیداشت شب عید غدیر در شهرستان شیروان همزمان با نماز مغرب و عشاء در امامزاده حمزه رضا(ع)، امامزاده غیبی(ع)، امامزاده عبدالرضا(ع) توده، امامزاده عبدالرحمن(ع) اسطرخی و بقعه متبرکه شیخ مقدم الله آباد برگزار شد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: این مراسم در شهرستان اسفراین در امامزاده سیدجعفر(ع) و سیدحمزه بن موسی(ع)، شهرستان جاجرم در بقعه متبرکه علی بن مهزیار، فاروج در امامزاده عبدالرحمن(ع) خرق، مانه و سملقان در امامزاده سیدابراهیم(ع) انصار و در شهرستان بجنورد نیز در حرم مطهر برادر امام رضا(ع)، امامزاده محمدباقر(ع) اسفیدان، امامزاده هادی(ع) ارک، امامزاده سیدمحمد(ع) لنگر و امامزاده سیداسماعیل(ع) باباامان برگزار شد.

 

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: جشن های روز عید غدیر نیز همزمان با روز هجدهم ذی الحجه در 19 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص مزبور با سخنرانی روحانیان برگزیده و مداحی برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این مراسمات در شهرستان بجنورد در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع)، امامزاده محمدباقر(ع) اسفیدان، امامزاده هادی(ع) ارک، امامزاده سیدمحمد(ع) لنگر، امامزاده اسماعیل(ع) باباامان و امامزاده ابراهیم(ع) کلاته سهراب برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: همچنین در شیروان جشن های ویژه عید غدیر در امامزاده حمزه رضا(ع)، امامزاده غیبی(ع)، عبدالرضا(ع) توده، بقعه شیخ مقدم الله آباد و امامزاده عبدالرحمن(ع) اسطرخی برگزار خواهد شد.

 

به گفته وی مراسم عید غدیر در شهرستان جاجرم در محل بقعه علی بن مهزیار(ع)، اسفراین سیدجعفر(ع)، شهرستان مانه و سملقان در امامزاده محمد(ع) دلاور و امامزاده ابراهیم(ع) انصار، گرمه در امامزاده فخرالدین(ع) ایور و در فاروج نیز در امامزاده های سیدجعفر(ع) سیاهدشت، عبدالرحمن(ع) خرق و بقعه متبرکه محمود برگرد برگزار می شود.

 

به گفته وی افزون بر این مراسم تجلیل از سادات نیز در روز عید غدیر خم از ساعت هشت الی 10 صبح در 13 امامزاده شاخص شهرستان های مختلف استان صورت می گیرد.

 

گفتنی است، دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد که به این مناسبت برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در رابطه با موضوع غدیر و ولایت در سطح کشور برگزار می شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات