۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۲۹۲۲۱۸
یکی از علمای هند:

آل‎سعود به جای توکل به خدا به آمریکا اعتماد کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه حیدرآباد هند با بیان این که با اتحاد می توان در برابر دشمنان اسلام ایستاد، بیان داشت: این هدایت اسلام و ارشاد خداوند است که هیچ فرقی بین عرب و عجم نیست و در صورت اتحاد امت اسلام با یکدیگر، دشمنان اسلام نابود خواهند شد.
عربستان و آمريکا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید شاه نورالحق قادری، امام جمعه حیدرآباد هند، شب گذشته در گفت وگو صمیمی با اصحاب رسانه در مجتمع ولایت گفت: آن چه در حج امسال اتفاق افتاد فاجعه بزرگی بود. از سال های گذشته مردم حج انجام می دهند و با وجود این که مسیر منا وسعت یافته و جایی را که برای شیطان سنگ پرتاب می کنند در چند طبقه ساخته اند با وجود این این فاجعه خونبار رخ داد.

 

قادری بی کفایتی عربستان سعودی را دلیل فاجعه مصیبت بار منا عنوان و تصریح کرد: فرزند شاه سعودی با هیأت همراه خود در این مراسم حضور یافته و جلوی مردم را گرفته و راه ها را بستند و باعث کشته شدن حاجیان بی گناه شدند. این به خاطر بی کفایتی دولت عربستان در تأمین نظم و امنیت بود.

 

امام جمعه حیدرآباد هند افزود: حادثه منا و سقوط جرثقیل که باعث کشته شدن هزاران نفر شد نشانه سهل انگاری دولت سعودی است. همچنین در عدم امداد رسانی به زخمیان حاثه منا بی کفایتی دولت عربستان مشهود است.

 

اسرائیل با اتحاد امت اسلامی از بین خواهد رفت

 

وی گفت: تمام مسلمانان باید متحد شوند و در برابر دسیسه های اسرائیل و استکبار که اختلاف را ایجاد کرده اند، ایستادگی کنند و اگر با هم وحدت داشته باشند، اسرائیل را از بین خواهند برد.

 

قادری با بیان این که مسلمانان فکر نکنند که آمریکا تأمین کننده امنیت است، خاطرنشان کرد: مسلمان باید به خدا تکیه کنند نه این که به آمریکایی ها اکتفا کنند.

 

امام جمعه حیدرآباد هند با اشاره به تکیه عربستان سعودی به آمریکا، گفت: سرزمین عربستان جایی است که حرمین شریفین در آن ها قرار دارد و پیامبر اسلام تمام تلاش خود را برای نشر اسلام داشته است و حال آن که سعودی ها به جای توکل به خدا به آمریکا متوسل شده اند.

 

وی با بیان این که با اتحاد می توان در برابر دشمنان اسلام ایستاد، بیان داشت: این هدایت اسلام و ارشاد خداوند است که هیچ فرقی بین عرب و عجم نیست و در صورت اتحاد امت اسلام با یکدیگر، دشمنان اسلام نابود خواهند شد.

 

قادری با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران به اتحاد بین امت اسلامی، اظهار کرد: مردم و حکومت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و نشر وحدت تلاش بسیاری کرده است و افرادی را به مناطق مختلف برای حفظ وحدت اعزام می کند.

 

امام جمعه حیدرآباد هند با بیان این که عربستان سعودی به جای کمک به ایران برای اتحاد امت اسلام به مردم مظلوم یمن حمله می کند، گفت: اگر ما متحد شویم مسأله فلسطین را حل و مسجد الاقصی را آزاد می کنیم./1310/ب202/د

ارسال نظرات