۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۹۲۲۴۸
یکی از علمای شیعه سنگال:

ایران همه معادلات دنیا را تغییر داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شیعیان داکار در سنگال گفت: همه معادلات دنیا از سوی ایران تغییر کرد و به دلیل تلاش‎های ایران، 95 درصد مردم سنگال مسلمان هستند.
افتتاحيه سومين همايش بين المللي علمي پژوهشي ولايت در اهواز

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عبدالرحمن باح، امام جمعه شیعیان داکار در سنگال، با تسلیت به مسلمانان ایرانی برای از دست دادن عزیزان خود در فاجعه منا گفت: مردم مسلمان و شجاع ایران، من در این روز گرم به خاطر عرض تسلیت به شما آمدم و امیدوارم که خدا به خانواده های درگذشتگان صبر فراوان عطا کند.

 

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران، بمب و موشک های زیادی به خرمشهر اصابت کرد و دشمن با تجهیزات بسیاری به این شهر حمله کرد اما خدا با عنایت خویش این شهر را آزاد کرد.

 

امام جمعه مسجد شیعیان داکار با بیان این که ایران اکنون تمام جهان است، عنوان کرد: ایران در زمان جنگ به تنهایی در مقابل دشمنان گوناگون خود ایستاده و با توسل به پیامبر و ائمه(ع) توانست در مقابل همه جهان مقاومت کند.

 

باح با اشاره به این که اجرای همایش بین المللی ولایت بسیار تأثیرگذار است، گفت: تمام معادلات دنیا از سوی ایران تغییر کرد و این مسأله جز با توسل به اهل بیت(ع) قابل تحقق نبود.

 

وی با بیان این که ایران بیشترین نفوذ را در سنگال دارد، اظهار داشت: سنگال یک کشور فقیر است اما به دلیل نفوذ و اقدامات ایران، اکنون 95درصد از مردم سنگال مسلمان هستند.

 

امام جمعه شیعیان داکار با اشاره به این که دشمنان اسلام با هم متحد و هماهنگ هستند، گفت: مسلمانان باید با فکر و منطق جلو بروند و در همه عرصه ها به قرآن و اهل بیت متوسل شویم./9466/ب202/د

ارسال نظرات