۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۹۲۲۷۳
خطیب جمعه کرمان:

عید غدیر بزرگ‌ترین عید اسلامی است/ حادثه منا نشان دهنده بی لیاقتی آل سعود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمان با بیان این‌که عید غدیر بزرگ‌ترین عید اسلامی است و طبق روایات اعظم و اشرف اعیاد است، گفت: زنده نگه داشتن حادثه غدیر، جاودانگی آن و تحقق بخشیدن به مفاد آن از وظایف سنگینی است که بر دوش مسلمانان به ویژه شیعیان نهاده شده است.
حجت‌الاسلام صباحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام صباحی در خطبه های نماز جمعه امروز کرمان با تبریک عید غدیرخم گفت: این عید بزرگ‌ترین عید  اسلامی است و طبق روایات اعظم و اشرف اعیاد است.

 

وی در خطبه اول نماز جمعه بیان داشت: زنده نگه داشتن حادثه غدیر، جاودانگی آن و تحقق بخشیدن به مفاد آن از وظایف سنگینی است که بر دوش مسلمانان به ویژه شیعیان نهاده شده است.

 

حجت الاسلام صباحی اظهار داشت: ما باید این روز را عید بدانیم و به آنچه در اعیاد اسلامی وارد شده است، عمل کنیم و این را سینه به سینه منتقل کنیم تا بتوانیم در جاودانه شدن حادثه غدیر نقشی را ایفا کنیم.

 

خطیب جمعه کرمان با شاره به حدیثی از پیامبر اکرم که می فرمایند: «روز غدیر خم بهترین و برترین عیدهای امت من است»، گفت: در غدیر خم خداوند از حضرت محمد(ص) خواست تا حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی نماید و نعمت را بر مردم تمام کند.

 

وی عنوان کرد: اجتماع مسلمین از مسائل مهم دین است، حضور در مراسم ، جشن ها و گردهمایی ها از وظایف یک مسلمان است.

 

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه در روز عید غدیر مسلمانان باید متفاوت با روزهای دیگر، روزشان را سپری کنند، بیان کرد: خانواده ها باید طوری برنامه ریزی نمایند که فرزندان انتظار رسیدن این عید بزرگ را بکشند، در این روز به برادران خود نیکی کنید، و شکرگزار خداوند باشید که بر شما منت گذاشت و ولایت حضرت علی(ع) برای شما قرار داد.

 

حجت‌الاسلام صباحی در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به حادثه دلخراش منا مطرح کرد: این حادثه ظاهری تأسف‌برانگیز دارد.

 

وی با مقایسه اربعین حسینی و حج تمتع گفت: نگاه حکومت عربستان به مناسک حج یک نگاه تجارتی و سودآور است و آنچه در این حادثه نمود دارد،؛ بی کفایتی و بی لیاقتی حکام آل سعود است.

 

وی ضمن تسلیت به مردم مسلمان، از خداوند منان صبر جزیل برای بازماندگان این حادثه مسألت کرد.

 

خطیب جمعه کرمان در ادامه به قرار گرفتن در هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و ابراز داشت: امنیت مثل برق و جاده و لوله کشی نیست؛ امنیت در هرلحظه است و عهده دار این وظیفه خطیر در کشور نیروی انتظامی است.

 

حجت‌الاسلام صباحی در پایان از زحمات فرماندهی سابق نیروی انتظامی، سردار حسین چناریان تشکر و قدر دانی کرد./9705/201/ب2

ارسال نظرات