۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۹۲۳۰۳
آیت الله علم الهدی:

دشمنان با خوش رفتاری ما جری تر می شوند/ صلابت رهبر انقلاب رفتار آل سعود را تغییر داد

خبرگزاری رسا- امام جمعه مشهد مقدس گفت: برخورد محکم و حکیمانه رهبر انقلاب با صلابتی که از ولایت در چشم عالم جای گرفته، فرهنگ ما در برخورد با دشمنان خدا است و سیاستگذاران ما باید این فرهنگ را در جریان سیاستگذاری خود قرار دهند؛ با دست دادن، احوالپرسی، تعظیم، خضوع و خشوع، دشمن خدا عقب نشینی نمی کند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیر به نمازگزاران، به تحلیل آیه شریفه تبلیغ پرداخت و گفت: خداوند متعالی در این آیه شریفه می فرماید «وَاللهُ یَعصِمُک مِنَ النّاس» یعنی ای پیامبر خدا تو را از مردم حفظ می کند؛ این اعلام خطر به پیامبر(ص) است که خداوند سوژه و موضوع خطر را نیز معین می کند.

 

وی افزود: خدا به پیامبر می گوید از یهود، مسیحیت، شرک و بت پرستی و تمام تهاجمات جبهه های خارجی کفر و نفاق علیه اسلام نترس اما از توده مردم بترس چرا که خطر در آن است.

 

امام جمعه مشهد در تبیین سخن خود اظهار کرد: هر جریانی که بخواهد از بیرون به اسلام هجمه کند، شکست خورده است؛ دشمن اگر خارجی باشد در برابر توانمندی متکی به عنایت و رأفت پروردگار تاب نیاورده و تحمل نمی کند.

 

صلابت رهبر انقلاب رفتار آل سعود را عوض کرد

آیت الله علم الهدی واکنش فوری سران آل سعود به تهدید رهبر معظم انقلاب پیرامون برخورد با حجاح ایرانی را نمونه روشنی از برتری نظام اسلامی بر دشمنان خارجی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود که در نیروی دریایی ارائه دادند، دشمن جانی ما، آل سعود ملعون را تهدید کرده و فرمودند «اگر به ما ظلم کنید، برخورد کرده و در این برخورد با خشونت رفتار می کنیم.»

 

وی ادامه داد: ریاست محترم سازمان حج و معاون محترم وزیر خارجه رسما در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کردند که به مجرد تهدید رهبر معظم انقلاب، رفتار آل سعود با ما عوض شد و به کلی از مواضع خصمانه شان عقب نشینی کردند؛ این فقط عظمت و صلابتی بود که خداوند از رهبر انقلاب در چشم دشمن قرار داده بود و باعث شد دشمن رفتارش را عوض کند.

 

دشمن با خوش رفتاری ما جری تر می شود

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری ضمن تأکید بر لزوم الگوگیری سیاستمداران کشور از رفتار سیاسی رهبر معظم انقلاب، از رفتار وزیر امور خارجه در مواجهه با رییس جمهور آمریکا انتقاد کرده و افزود: مسؤولان و سیاستگذاران دولت در روابط بین الملل بدانند دشمنان ما، دشمنان خدا هستند؛ فقط دشمن خودِ ما نیستند که با آن ها تعامل کنیم؛ هر چه با آن ها دست داده و با روی خوش رفتار کنیم، جری تر می شوند.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: برخورد محکم و حکیمانه رهبر انقلاب با صلابتی که از ولایت در چشم عالم جای گرفته، فرهنگ ما در برخورد با دشمنان خدا است و سیاستگذاران ما باید این فرهنگ را در جریان سیاستگذاری خود قرار دهند؛ با دست دادن، احوالپرسی، تعظیم، خضوع و خشوع، دشمن خدا عقب نشینی نمی کند، از همین رو عزیزان ما به عنوان دنباله رو مقام ولایت باید چنین رفتاری را در برخوردهای شان اخذ کنند.

 

انحراف توده مردم، خطر اصلی در جامعه اسلامی است

وی در ادامه سخنان خود، ضمن تأکید مجدد بر بی اثر بودن تلاش دشمنان خارجی، اظهار کرد: با همه این مسائل، خدا دشمنان ما را به عنوان خطر به پیامبر معرفی نمی کند بلکه توده مردم را خطر می خواند، زیرا جریانی است که توسط نخبگان، این طرف و آن طرف می شود؛ اگر مراقب این توده نشدی، دستان همین امیرمؤمنان(ع) را که افضل امت است، بسته و عزیزترین عزیزانش را در مقابل چشمانش شلاق می زنند و مردم هم کنار دیوار می ایستند و تماشا می کنند.

 

امام جمعه مشهد مقدس در تطبیق شرایط امروز جامعه اسلامی با صدر اسلام خاطرنشان کرد: این درست است که مردم ما 37 سال پایمردی خود در پای ستون خیمه نظام را نشان داده و پای ولایت ایستاده اند اما اگر شما مردم همیشه در صحنه و هوشیار انقلابی به توده توجه نکرده و آن را کنترل نکنید، جریان های مختلف آن را به سمتی می برند که 120 هزار نفر در یک سوی جبهه بایستند و تنها 72 نفر در پشت امام حسین(ع) باشند.

 

لزوم عبرت گیری از سرنوشت غدیر

آیت الله علم الهدی با تصریح بر این که امروز خطر توده در جریان انتخابات و دروازه مردم سالاری دینی است، گفت: جریان ها از دروازه انتخابات که مظهر مردم سالاری دینی است، وارد شده و توده را جا به جا می کنند؛ همین توده را در مقابل خدا، قرآن، پیامبر و ولایت وا می دارند که یا بجنگند و یا بی تفاوت بایستند.

 

وی افزود: ما برای یک گروه، جریان و جناح خاص حرف نمی‌زنیم؛ به‌طور مطلق از هر جناح، جریان و گروه، اگر عنصری وارد صحنه شد که با رهبری زاویه داشت و توانست توده را این طرف و آن طرف کند، خطر بزرگ سقیفه بنی ساعده برای ما هم پیش می‌آید؛ شما مردم باید مراقب باشید و رصد کنید که این خطر پیش نیاید.

 

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در کنار جشن باید از سرنوشت غدیر عبرت بگیریم که خداوند آن را در قرآن با جمله «وَاللهُ یَعصِمُک مِنَ النّاس» خلاصه کرده است؛ در اثر برگشتن این توده، دو قرن و نیم فرزندان علی(ع) یا زیر سقف زندان کشته شدند، یا در شکنجه‌گاه جان دادند، یا سرشان را بریدند یا در به‌ در بیابان‌ها، صحراها، کوه‌ها و جنگل‌ها شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: عنوز که هنوز است، غدیر دارد قربانی می گیرد؛ همه شهدای ما قربانی غدیرند و همه عداوت ها و عناد دشمنان با ما در روی کره زمین، به خاطر عداوت با شخص امیرمؤمنان(ع) است.

 

امام جمعه مشهد مقدس در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله خزعلی اظهار کرد: این اولین روز عید غدیری است که نماز جمعه روی مزار یک غدیربان جان داده مولا(ع)، مرحوم آیت الله خزعلی برگزار می شود؛ ایشان بنیاد بین المللی غدیر را تأسیس کردند و به بنده می فرمودند «من مقیدم که هر روز زیر آسمان سلامی به سیدالشهدا عرض کنم و ثواب آن را به کسانی هدیه کنم که غدیر را بزرگ شمرده و خدمتگذار آن هستند./820/پ201/ش

ارسال نظرات