۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۹۲۳۱۰
کارشناس مذهبی:

سخنان رهبر انقلاب نهیبی بر پیکر آل سعود وارد کرد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد فاجعه منا، گفت: وقتی مواضع مقام معظم رهبری از تلویریون پخش شد و در جراید انتشار یافت نشان دهنده عظمت ولایت امیرمؤمنان بود که در وجود ایشان تسریع پیدا کرد در قلب مقدس رهبر انقلاب و نهیبی زد بر آل سعود که بلافاصله دولت عربستان به دولت و وزیر و رهبر ما تسلیت گفتند.
حجت‌الاسلام  حسين ابراهيمي، کارشناس مذهبي ابراهيمي ابراهيمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت‌الاسلام  حسین ابراهیمی، کارشناس مذهبی ظهر امروز در جشن عید امامت علی(ع) که در  دفتر آیت الله حکیم برگزار شد با اشاره به  اینکه مسأله غدیر اسلامیت دین بوسیله غدیر است، گفت: مبحث غدیر یکی از مباحث ارزشمند و فراگیر در گستره همه امت‌های اسلامی است، غدیر در حقیقت  اکمال و اتمام دین و رضای حضرت به اسلامیت دین بوسیله ولایت است.

 

وی در ادامه افزود: بحث غدیر از مباحثی است که هم شیعه و هم سنی پذیرفته اند و در این زمینه در کتب اهل سنت روایات زیادی نقل شده است.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به  کتاب الغدیر علامه امینی در مسأله غدیر افزود: در کتاب الغدیر مرحوم علامه امینی آمده حدود 110 نفر از اصحاب پیامبر  در صحنه غدیر شاهد و ناظر بر جریان غدیر بودند با توجه به اینکه حدیث غدیر از حد تواتر بیشتر است، این واقعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و جایگاه ویژه‏ای در متون اسلامی اهل سنت و شیعه و نیز در ادبیات و اشعار عرب دارا است.

 

وی با اشاره به آیه 67 سوره مائده درباره ابلاغ رسالت پیامبر(ص) ابراز داشت: ای پیامبر ابلاغ کن آنچه را بر تو فرود آمد از ناحیه پروردگارت که اگر پیام خدا را بر مردم نرسانی وظیفه پیامبری را به سرانجام نرسانده ای.

 

حجت الاسلام ابراهیمی  افزود: پیامبر گرامی اسلام ابتدا بخاطر اینکه علی (ع) پسر عمویش بود و ثانیا داماد او بود، بسیار ترس داشت که ممکن است مردم شورش کنند و اظهار نمایند که  علی نزدیک‌ترین کس به خودش است و به عنوان ولی و امام بعد از خودش معرفی کرده است، لیکن خداوند از طریق جبریل به آن حضرت اطمینان داد پیام مرا به مردم ابلاغ کن.

 

وی در ادامه افزود: بطوری که تمامی حجاج  در برکه غدیر جمع شدند و پیامبر (ص) حضرت علی(ع) را بعنوان ولی به مردم معرفی کرد و سپس دعا کرد هر کس مرا دوست دارد باید علی(ع) را دوست داشته باشد و دشمنی با او دشمنی با من است.

 

این کارشناس مذهبی افزود: مسأله ولایت بسیار عظیم‌تر از دوستی و محبت مردم است  بطوریکه همه مردم آنجا یک به یک آمدند به حضرت علی(ع) ولایتش را تبریک گفتند. مسأله ولایت در وضعیت فعلی به صورتی است  که باید همه از دستورات مقام معظم رهبری درباره مسائل سیاسی  تبعیت کنند.

 

وی افزود: روز غدیر، روز آشکار شدن آنچه در سینه‌ها پنهان بود و روز آسایش مؤمنان است، بطوری که  حضرت علی(ع) در جنگ خندق به دستور پیامبر درب خیبر  را از جا کند سپس لشگر پیامبر(ص) از آنجا عبور کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه علت اینکه در گذشته مردم حیران و سرگردان می‌شدند و راه را گم می‌کردند و اختلاف بین آن ها پیش می‌آمد بخاطر این بود که امام را نشناخته بودند در نتیجه از مسیر ولایت فاصله گرفتند، مقام خلافت از آن همه مردم است و همه انسان‌ها مورد توجه هستند.

 

وی در پایان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد فاجعه منا، افزود: وقتی مواضع مقام معظم رهبری از تلویریون پخش شد و در جراید انتشار یافت  نشان دهنده عظمت ولایت امیرمؤمنان بود که در وجود ایشان تسریع پیدا کرد در قلب مقدس رهبر انقلاب و نهیبی زد بر آل سعود که بلافاصله دولت عربستان به دولت و وزیر و رهبر ما تسلیت گفتند.

 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: پیام مقام معظم رهبری سبب شد که حاکم آل سعود به دولت ما اعلام کند که آنها هیچ جنازه ای از ایرانیان را در کشور عربستان دفن نمی‌کند و به کشور ما بازگردانند، گفتار رهبری بیانگر نور ولایت علی(ع) است با همان صلابت و پشتیبانی که حضرت علی(ع) داشتند./817/202/ب2

ارسال نظرات