۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۹۲۳۱۲
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

ولایت فقیه امتداد غدیر است/ وحدت و انسجام کشور از برکت وجود رهبر است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که بعد از پیامبر اکرم(ص) حضرت علی (ع) سکان دار کشتی اسلام و شریعت محمدی شد، گفت: بعد از حضرت علی(ع) این امامت به فرزندان آن حضرت رسید که آخرین آنان حضرت مهدی است که بعد از غیبت کبری ایشان ولی فقیه ادامه دهنده راه امامت است یعنی ولایت فقیه همان امتداد غدیر است.
تقوي، ريسس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ظهر امروز در جشن عید غدیر خم، عید غدیر خم را عید ولایت و امامت دانست و افزود: در روز غدیر خم پیامبر اکرم (ص)، امیرالمؤمنین را به عنوان جانشین خود معرفی کرد تا امت بی رهبر نباشد.

 

وی بحث امام و امامت را از اهم بحث های اسلامی خواند و گفت: امامت زنجیره ای است که این سلسله را به سلسله نبوت وصل می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی به تفاوت نبوت با امامت اشاره و اظهار داشت: بر پیامبران وحی الهی نازل می شود اما بر امامان وحی نازل نمی شود و این تفاوت امامت و نبوت است.

 

 استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که عید غدیر خم روز امامت و ولایت است، افزود: در دین مبین اسلام امامت در روز عید غدیر خم متولد شده است زمانی که پیامبر اکرم (ص) «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ» را بیان کرد.

 

وی با بیان این که امامت از اصول اعتقادی مذهب شیعیان است، اظهار داشت: امامت یک مقوله سطحی نیست، بلکه یک مقوله اصولی است که با نبود اعتقاد بر امامت، سایر عبادات در پیشگاه خداوند متعال مقبول نیست.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به آیه «ولم یُناد بشی ءٍ کما نُودیَ بالولایة» تصریح کرد: اگر امام نباشد فیض از مبدأ فیاض به موجودات نمی رسد.

 

وی با بیان این که در اعتقادات اسلامی شیعیان، حضرت علی (ع) انسان کاملی است، گفت: انسان کامل در محور اصلی قرار می گیرد و به خاطر این انسان، جهان آفریده می شود.

 

 حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به اصول دین اسلام، افزود: امامت یک اصل اعتقادی در کنار اصل توحید و نبوت است که تشیع به آن اعتقاد دارد.

 

 استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امامت روح جامعه است و جامعه ای بدون روح مانند کالبد بی روح است که تحرک و اثری ندارد.

 

 وی با اشاره به این که لامپ با سیم و برق نور و روشنایی دارد، اظها داشت: باید سیم دل را به منبع نورانیت، معنویت و تقوا وصل کنیم تا بتوانیم نور بگیریم.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که بعد از پیامبر اکرم (ص) حضرت علی (ع) سکان دار کشتی اسلام و  شریعت محمدی شد، ادامه داد: بعد از حضرت علی (ع) این امامت ادامه پیدا می کند و به فرزندان آن حضرت می رسد که آخرین ولی ما حضرت مهدی(عج) است.

 

وی خاطرنشان کرد: بعد از غیبت کبری صاحب الزمان (عج) ولی فقیه ادامه دهنده راه امامت است یعنی ولایت فقیه همان امتداد غدیر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی تصریح کرد: مسلمانان همیشه با اصل ولایت نشاط گرفته اند و این امامت است که صحنه های شور انگیز عاشورا و کربلا را ایجاد کرده است.

 

وی در پاسخ این سؤال که امام چه نقش و کارکردی دارد، گفت: حوزه های علمیه که امام صادق (ع) پایه ریزی کرده اند، یکی از پایه های امامت است و انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل که زلزله ای را در دنیا ایجاد کرد کارد امام در جامعه را می رساند.

 

 استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امروزه که ملت شریف ایران مقاوم و مستحکم و با نیرویی سرشار از امید در برابر استکبار می ایستند همه نشان از یک ولایت است.

 

وی ادامه داد: در جهان کشور های پرقدرت نیز در برابر مستکبران قد خم می کنند و تنها کشوری که مستکبران نمی توانند به آن چپ نگاه کنند و مسؤولان آن می توانند با روحیه ای سرشار از امید در مذاکرات 5+1 حاضر شوند، در سایه ی ولایت فقیه است.

 

 وحدت و انسجام کشور از برکت وجود رهبر است

 رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور  با اشاره به این که در کشور اسلامی اقوام و ادیان مختلفی زندگی می کنند، اضافه کرد: وحدت و انسجام کشور از برکت ولایت فقیه و هشت سال مقاومت دفاع مقدس از برکت هدایت امامت است.

 

وی گفت: ناامید کردن مستکبران و به خاک مالیدن دماغ متکبران عالم، هنر ولایت و امامت است و امروز نظام جمهوری اسلامی از برکت امامت غدیری یکی از قدرت های مطرح دنیا است./1301/201/ب2

ارسال نظرات