۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۹۲۳۲۹
امام جمعه موقت همدان:

مدیریت حج به کشورهای اسلامی واگذار شود/ در مسیر دین و غدیر دوستی با دشمنان خدا میسر نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت همدان با بیان این‌که آل سعود کفایت و توان مدیریت حج را ندارد، گفت: مدیریت حج باید به دست کشورهای مسلمان سپرده شود.
حجت الاسلام نقوي

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان،حجت الاسلام ناصرنقوی، امام جمعه موقت همدان امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه حج متعلق به همه مسلمانان است، گفت: امت اسلام و کشورهای اسلامی باید به صورت متمرکز حج را اداره کنند.


وی تأکید کرد: از حج یک قدم عقب‌نشینی نمی‌کنیم چرا که حج مسیر حقانیت و احیای امر ولایت و واجب بزرگ خداوند متعال است.


وی تصریح کرد: دولت عربستان سعودی موضع خود را پس از موضع گیری و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد حادثه تأسف‌بار منا تغییر داد و پس از این موضع آنها به رهبر انقلاب و ملت ایران اعلام تسلیت کردند.

 
امام جمعه موقت همدان افزود: دولت آل سعود درک درستی از حج ندارد و باید مسؤولیت این فاجعه را برعهده گرفته و از مدیریت حج کنار رود و کشورهای اسلامی در این حوزه ورود پیدا کنند.

 

وی تصریح کرد: در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بین عرب و عجم اختلاف ایجاد می‌کنند که این امر به هیچ وجه  مورد قبول نیست و این از ترفند و خواسته دشمنان است.


خطیب جمعه موقت همدان در ادامه با اشاره به قیام 30 مهر در همدان، گفت: این روز به عنوان نماد سمبل انقلابیون همدان معرفی و تبیین شود.


حجت الاسلام نقوی با بیان اینکه 30 مهر باید به روز دیدار مردم همدان با رهبر معظم انقلاب تبدیل شود و با این کار همدان می تواند یک روز شاخص برای خود داشته باشد.


وی با تبریک عید غدیر خم گفت: این عید که بزرگ‌ترین عید مسلمانان جهان است باید به خوبی تبیین شود.


امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه این روزها  عده‌ای دم از دوستی با آمریکا می زنند، گفت: در مسیر دین و غدیر دوستی با دشمنان خدا میسر نخواهد بود.


وی ادامه داد: ولی فقیه در رأس حکومت دینی در امتداد غدیر است و علت عزت و اقتدار ایران به برکت وجود ولی فقیه است.


حجت الاسلام نقوی با بیان اینکه باید در همه ابعاد از رهبر معظم انقلاب تبعیت کرد، گفت: ولی امر مسلمین به ارتش جمهوری اسلامی فرمودند که خود را تقویت کنید تا دشمن جرات تجاوز به ایران را نداشته باشد.

 

وی اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری رهبر معظم انقلاب قدرتمندترین کشور در تمام دنیاست./866/203/ب2

ارسال نظرات