۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۲۹۲۳۵۷

بعثه‌های مراجع عظام تقلید در موسم حج موجب آرامش خاطر زائران هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدمهدی معراجی روحانی کاروان بیوت مراجع عظام تقلید اظهار داشت درموسم حج امسال اوج مراجعات زائران به بعثه مراجع عظام تقلید درمنا و عرفات صورت گرفت .
حجت الاسلام والمسلمين محمد مهدي معراجي روحاني كاروان بيوت مراجع عظام تقليد

 به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی معراجی روحانی کاروان بیوت مراجع عظام تقلید در گفتگویی که در مکه مکرمه انجام شد با اعلام این مطلب اظهار داشت درایام تشریق روزانه زائران زیادی به بعثه های مراجع عظام تقلید درمنا و عرفات مراجعه داشتند و به مسایل شرعی آنها پاسخ داده شد.

 

وی بااشاره به اینکه درحج امسال ده بعثه از مراجع عظام ایران و سه بعثه از مراجع عظام نجف فعال بودند گفت دراین بعثه ها شخصیت های ممتاز علمی که مورد وثوق مراجع هستند حضور دارند و مهمترین وظیفه شان رسیدگی به مسایل شرعی ، تببین مناسک و وظیفه زائرانی است که از سراسرجهان برای انجام مناسک حج به عربستان می آیند.

 

حجت الاسلام معراجی با اشاره به اینکه حج از عباداتی است که درمدت عمر مکلف فقط یک بار واجب می شود افزود این مطلب موجب شده است که مکلفین درانجام صحیح اعمال دقت بیشتری بخرج دهند و درموسم حج سوالات بیشتری به ذهن آنان خطور کند که نیاز به پاسخ دارد.

 

وی اضافه کرد دراین بعثه ها مبرزترین شاگردان و عالمان برجسته که از نظر علمی مورد اعتماد مراجع عظام تقلید هستند به مشکلاتی که برای حجاج پیش می آید رسیدگی و با راهنمایی و پاسخ های صحیح موجبات آرامش خاطر زائران را فراهم می آورند. این بعثه ها فضای علمی را برای بحث و گفتگو پیرامون فروع مختلفی که برای زائر درموسم حج پیش می آید فراهم می آورند و ضمن ارائه راه حل های علمی متناسب با اصول و قواعد پیرامون راهکارهای مناسب برای سهولت درانجام مناسک حج به بحث علمی می پردازند.

 

وی همچنین بعثه های مراجع عظام تقلید را محلی برای مراجعه و ارتباط با زائران سراسر جهان دانست و نقش این بعثه ها را درنزدیک کردن و تقریب عملی بین اهل تشیع موثر خواند. وی افزود زائران درمراجعه به هیئت های علمی مشکلات و سوالات خود را مطرح نموده و از دیدگاه ونظرات مراجع مطلع می شوند./1330/د101/ف

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

 

ارسال نظرات