۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۲۹۲۴۱۱
حجت الاسلام بهجتی مطرح کرد؛

شکرگزاری از نعمت خدمتگزاری به زائران با خدمت بیشتر و خالصانه

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در کربلا گفت: لازمه شکر گزاری نعمت پذیرایی و خدمتگزاری از زائران خدمت بیشتر و خدمت خالصانه و مؤدبانه است.
جلسه هفتگي بعثه كربلا با روحانيون و كاركنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین بهجتی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در جلسه هفتگی بعثه با روحانیون و کارکنان ضمن تبریک ایام پر برکت عید غدیر، بار دیگر جان باختن تعدادی از حجاج ایرانی در فاجعه منا را تسلیت گفت و از حاضران خواست برای روح این عزیزان فاتحه ای قرائت نمایند.

 

وی با اشاره به عید امامت و ولایت گفت: انسان وقتی به تاریخ و کتب مختلف و پژوهش های نویسندگان غیر مذهبی و غیر شیعه درباره امام علی علیه السلام می نگرد احساس شرمندگی می کند که نسبت به کسی که از او دم می زنم چیزی نمی دانم و شناخت ما از ایشان صرفاً شعاری و شناخت شناسنامه ای است.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا اظهار داشت: معمولاً برای شناخت افراد، شناخت سخنان و معارفی که به یادگار گذاشته اند مدنظر قرار می گیرد.

 

وی متذکر شد: ما برای شناخت این امام بزرگوار چند مرتبه نهج البلاغه را خوانده ایم؟ چند مرتبه به نهج البلاغه مراجعه کرده ایم.

 

حجت الاسلام و المسلمین بهجتی با اشاره تلاش جرج جرداق مسیحی برای نگارش کتابی درباره امام علی علیه السلام افزود: مشهور است وی به علت وقت بسیار زیادی که برای تهیه این کتاب قرار می دهد حتی با خانواده خود دچار تنش می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام گفت: خداوند برای هر نعمتی حقی قرار داده است که اگر ادا شود، شکر آن نعمت انجام شده است و اگر حق آن ادا نشود، به معنای آن است که ناسپاسی صورت گرفته است.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا افزود: هرکس از نعمت های خداوند شکرگزاری کند، حضرت حق نعمت او را زیاد می کند و کسی که کوتاهی کند نعمت او زوال می پذیرد.

 

وی در ادامه به نعمت پذیرایی و خدمتگزاری از زایران حضرت سید الشهدا علیه السلام اشاره کرد و گفت: لازمه شکر گزاری این نعمت خدمت بیشتر و خدمت خالصانه و مودبانه به زایران است و هرکس قدر این سفر را نداند و حق آن را ادا نکند ممکن است توفیق این خدمت از او گرفته شود./1330/د102/ی 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات