۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۹۲۴۷۶
یکی از علمای کربلا:

دادگاه لاهه باید در پرونده فاجعه منا ورود کند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق ضمن ابراز تاسف از حادثه غمبار منا خاطرنشان کرد که آل‎سعود مسؤول کشتار حاجیان در سرزمین منا است.
آيت الله محمد تقي مدرسي از علماي کربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق شب گذشته طی جلسه‎ای مردمی که در دفتر خود در کربلا برگزار شد، برگزاری مراسم مذهبی مانند عید غدیر و سایر شعائر اسلامی را خاری در چشم تکفیری‎ها دانست و تصریح کرد که پیروزی از جانب خداوند و با نیروی مومنان بسیار نزدیک است.


وی با تاکید بر حفظ رسالت و خط ولایت نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع) افزود: جوانان عراقی باید با زنده نگه داشتن شعائر دینی به مبارزه با خطر تروریسم در این کشور و منطقه بپردازند.


این عالم عراقی تاکید کرد همه مردم باید به حمایت از نیروهای مسلح و  بسیج مردمی بپردازند تا با اذن خداوند به پیروزی دستیابیم.


حادثه منا اقدامی شبه عمد است

 

وی در بخش دیگر سخنان خود به حادثه کشتار حاجیان در سرزمین منا اشاره کرد و گفت: کشتار هزاران تن از حاجیان در منا اقدامی شبیه به عمد است که دادگاه بین المللی لاهه با تعیین یکی از کشورهای بی طرف به بررسی و تحقیق پیرامون شناخت عوامل این حادثه بپردازد.


آیت الله مدرسی ضمن ابراز تاسف شدید به مناسبت کشتار حاجیان در منا خاطرنشان کرد: در سال جاری متاسفانه موسم حج شاهد حوادث غمبار و کشتار بسیاری بود.


وی حکومت عربستان را مسؤول جان حاجیان دانست و تصریح کرد که آل‎سعود با بستن راه‎ها عبور و مرور حاجیان مسؤول کشته شدن آنان در سرزمین منا است.


این عالم عراقی از منع برخی از حاجیان برای ادای مراسم حج انتقاد کرد و گفت: خانه خدا به همه مسلمانان تعلق دارد و هیچ کس اجازه منع آنان از ادای اعمال حج را ندارد./994/ب902/د

ارسال نظرات