۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۹۲۴۹۶

حزب کنگره مردمی یمن تجاوز عربستان به باب المندب را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ یک مسؤول حزب کنگره مردمی سراسری و احزاب ائتلاف ملی دمکراتیک یمن تجاوز نظامی عربستان به باب المندب در سایه تداوم تجاوز به این کشور طی هفت ماه اخیر را محکوم کرد.
حزب کنگره مردمي يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عضو حزب کنگره مردمی یمن با اشاره به حمله ائتلاف عربی به باب المندب گفت: با توجه به اهمیت استراتژیک تنگه باب المندب، تجاوز هوایی زمینی و دریایی عربستان و مزدوران آن به ارتش یمن که متولی حفاظت از این منطقه استراتژیک شدت بخشیدن تجاوز به مردم یمن و تلاش برای برهم زدن جو وهدف قرار دادن امنیت و صلح منطقه و کل جهان است.

 

این منبع افزود: هدف از حمله به باب المندب آسیب رساندن به امکانات نیروهای یمنی متولی حفظ امنیت منطقه باب المندب جهت حمایت از گروه های تروریستی ومزدوران عربستان وتوسعه نفوذ وکنترل آنها بر تنگه باب المندب است.

 

وی تاکید کرد اهمیت استراتژیک تنگه باب المندب مختص یمن نیست بلکه دریانوردی وتجارت بین المللی منطقه و کل جهان را شامل می شود.

 

وی افزود: تسلط گروه های تروریستی القاعده و داعش بر تنگه باب المندب به کمک عربستان و مزدوران آن منجر به تسلط تروریست ها بر همه استان ها و بنادر مهم یمن می شود.

 

این منبع تاکید کرد: تشدید تجاوز عربستان و همپیمانان آن تلاش های سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ ورفع محاصره و از سرگیری عملیات سیاسی در سایه اوضاع فجعیع مردم یمن و محاصره بیش از شش ماهه این کشور در زمینه های مختلف غذا و دارو، مشتقات نفتی را تحت الشعاع قرار می دهد.

 

حزب کنگره مردمی یمن عربستان و مزدوران آن را مسؤول عواقب از دست رفتن امنیت وسلامت دریا نوردی بین المللی در تنگه باب المندب دانست.

 

این حزب از جامعه بین المللی از جمله سازمان ملل وشورای امنیت خواست با عمل به مسؤولیت قانونی خود در برابر مردم یمن وتوقف تجاوز عربستان به یمن ورفع محاصره ظالمانه ازمردم این کشور ،برای از سرگیری سریع عملیات سیاسی میان یمنی ها تحت نظر سازمان ملل که موجب حفظ وحدت، امنیت، ثبات یمن، منطقه و کل جهان می شود، اقدام کنند.

 

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

 

بر اثر این حملات تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا مجروح شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است./981/ب102/د

ارسال نظرات