۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۲۹۲۶۶۲
مشاور رییس جمهور سوریه:

غرب همیشه درباره سوریه اشتباه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مشاور رییس جمهور سوریه با اشاره به درخواست کمک این کشور از روسیه برای مبارزه با تروریسم، دیدگاه کشورهای غربی در قبال دمشق را نادرست دانست و تصریح کرد که اکنون غرب باید در مواضع خود در قبال سوریه تجدید نظر کند.
بشار اسد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای رییس جمهور سوریه در گفت‌وگو با وبگاه شبکه خبری «بی.بی.سی»  گفت: کشورهای غربی همیشه درباره سوریه اشتباه می‌کنند و اکنون باید در مواضع خود در قبال سوریه تجدید نظر کنند.

 

مشاور رییس‌جمهور سوریه همچنین اظهار داشت که داعش تنها گروه تروریستی حاضر در سوریه نیست، بلکه «جبهه النصره» نیز در زمره این گروه‌هاست که شورای امنیت آن را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

 

مشاور «بشار اسد» درباره مواضع سوریه در قبال مبارزه با تروریسم نیز خاطر نشان کرد؛ سوریه از هر طرفی که قصد داشته باشد برای مبارزه با تروریسم با ارتش و دولت همکاری کند استقبال می‌کند.

 

شعبان با اشاره به حمایت مالی و تسلیحاتی کشورها از تروریست‌های حاضر در سوریه نیز گفت: «طبیعی بود که دولت سوریه در مبارزه با تروریسم از دولت روسیه کمک بخواهد».

 

وی با اشاره به عدم اهتمام کشورهای غربی به کشتار غیر نظامیان در سوریه تأکید کرد که اگر غرب به این مسأله توجه داشت از سال 2011 به اظهارات سوریه توجه می‌کرد؛ زمانی که تروریست ها مدارس و بیمارستان‌های ما را تخریب کردند و ملت ما را کشتند و این مسأله نیز ادعاهای غرب را بر ملا می‌کند که می‌گویند دولت سوریه مسئول رخدادهای این کشور است.

 

مشاور سیاسی و رسانه‌ای رییس جمهور سوریه با بیا اینکه فقط دولت سوریه حق دارد آینده کشور خود را رقم بزند تصریح کرد: بحران فقط به بشار اسد و دولت سوریه مربوط نیست بلکه به سوریه [ارتباط دارد] و هدف از آن نیز نابودی هویت، امنیت و ثبات آن است.

 

شعبان با اشار به به اصرار آمریکا برای تقسیم معارضان به میانه ور و غیر میانه رو گفت: دولت سوریه از هر اپوزسیونی که از سلاح و کشتار به عنوان وسیله‌ای برای سود سیاسی استفاده نکرده باشد استقبال خواهد کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات