۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۹۲۷۴۹
امام جمعه بروجرد:

فاجعه منا مسأله ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد با بیان این‌که مسؤولیت فاجعه منا و کشته شدن پنج هزار نفر از حجاج بیت الله الحرام بر گردن آل سعود است، گفت: فاجعه منا مسأله ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در مراسم تشییع پیکرهای جان باختگان بروجردی حادثه منا گفت: حادثه مرگبار حج امسال یکبار دیگر بی کفایتی آل سعود در مدیریت مناسک حج را نشان داد.


وی با بیان این که آل سعود ثابت کرد که لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند، افزود: مسؤولیت فاجعه منا و کشته شدن پنج هزار نفر از حجاج بیت الله الحرام بر گردن آل سعود است.


حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: حادثه منا با بی تفاوتی و کم کاری مسؤولان سعودی در امداد رسانی به مجروحان، به فاجعه انسانی تبدیل شد.


وی با بیان این که حادثه منا به عنوان یک فاجعه انسانی تلخ و دردناک است، عنوان داشت: فاجعه منا مسأله ای نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت.

امام جمعه بروجرد با اشاره به این که آل سعود حاضر به عذرخواهی و پذیرفتن مسؤولیت این فاجعه نبود، با فرافکنی و توجیه غیر منطقی رفع مسؤولیت می کرد، اظهار کرد: موضع قاطعانه رهبر انقلاب اسلامی، آل سعود را متوجه عواقب سنگین رفتار غیرانسانی خود کرد.


وی با اشاره به این که پس از هشدار رهبر معظم انقلاب شاهد تغییر ادبیات و رفتار آل سعود بودیم، افزود: قطعا انتقام حجاج را از آل سعود خواهیم گرفت.


فاجعه منا؛ عید قربان را به قربانگاه مؤمنان تبدیل کرد
هوشنگ بازوند، استاندار لرستان، در ادامه با تسلیت فاجعه غم با منا بیان کرد: مصیبت بزرگ واندوه عظیم فاجعه منا، عید قربان را به قربانگاه مؤمنان تبدیل کرد.


وی با بیان این که این فاجعه غم و اندوه بزرگی بر قلب های مسلمانان نشاند، افزود: از حضور گسترده مردم در آیین تشییع پیکرهای جان باختگان فاجعه منا قدردانی می‌کنیم.

 

گفتنی است، پیکر حجاج بروجردی با حضور جمعی از مسؤولان استان لرستان در قطعه شهدای بروجرد تشییع و به خاک سپرده شد./9459/202/ب2

ارسال نظرات