۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۹۲۷۸۳
عضو حزب الله لبنان:

سکوت 18 کشور قربانی داده در حادثه منا مایه تعجب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده حزب الله لبنان در منطقه البقاع لبنان، از سکوت 18 کشور قربانی داده در حادثه دلخراش منا در قبال سوء مدیریت آل سعود در اداره حج ابراز تعجب کرد.
محمد ياغي مسؤول دفتر حزب الله در منطقه بقاع لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد یاغی، نماینده حزب الله لبنان در منطقه بقاع این کشور در مراسم یادبودی اعلام کرد: عربستان سعودی با بدرفتاری و سوء مدیریت در مراسم حج و حادثه منا، خود را در موضع اتهام قرار داد.


وی افزود: متاسفانه مسؤولان سعودی با وجود کشته شدن نزدیک به پنج هزار مسلمان، با این حادثه دردناک و دلخراش بسیار عادی برخورد کرده و در زمینه تحقیقات و آمار دادن نیز همکاری لازم را با کشورهای قربانی داده به خوبی انجام ندادند.


این مقام مسؤول در حزب الله تاکید کرد: عدم اجازه عربستان برای ورود مسؤولان ایرانی به این کشور و بررسی اوضاع، احتمال تعمدی بودن این فاجعه را تقویت می کند.


یاغی ادامه داد: آنچه در این میان مایه تعجب است سکوت 18 کشوری است که در این حادثه قربانی داده اند اما لب فروبسته و هیچ اعتراضی به سوء مدیریت آل سعود نم
ی کنند. این سکوت ذلت بار نشان از اعمال نفوذ دستگاه حکومتی آل سعود در این کشورها است.


نماینده حزب الله در منطقه البقاع در بخش دیگری از سخنان خود به حملات روسیه به مواضع تروریست‌های موجود در سوریه پرداخت و خاطر نشان کرد: اقدامات سازنده روسیه در سوریه معادلات را در منطقه تغییر می دهد؛ دولتمردانی که تا پیش از این از ضرورت کناره گیری بشار اسد صحبت می کردند، امروز از حل سیاسی برخورد می کنند./1321/
ب902/د 

ارسال نظرات