۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۲۹۲۸۸۵
سردار شیخی:

بررسی محتوای آموزشی در زمینه دفاع مقدس از فعالیت‌های پژوهشگاه علوم دفاع مقدس است

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، گفت: بررسی محتوای آموزشی در زمینه دفاع مقدس از جمله فعالیت های این پژوهشگاه به شمار می رود.
علي اصغر محسن شيخي علي اصغر محسن شيخي علي اصغر محسن شيخي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار علی اصغر محسن شیخی معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در مراسم اختتامیه نشست ملی پژوهشگران حوزه دفاع مقدس که با همت سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس شامگاه یکشنبه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به فعالیت های پژوهشگاه علوم دفاع مقدس، گفت: شهید سوداگر پیشگام عرصه حوزه دفاع مقدس بود و با برپایی مجموعه ای تحت عنوان معاون پژوهشی بنیاد، پژوهشگاه دفاع مقدس را ایجاد کرد، این پژوهشگاه شامل سه پژوهشکده و معاونت بوده که براین اساس تقسیم کار مناسبی صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به ماموریت های پژوهشگاه دفاع مقدس، ابراز داشت: تدریس و کادرسازی علوم دفاع مقدس در دانشگاه ها از سوی این پژوهشگاه انجام می پذیرد، همه دانشگاه ها بر اساس ابلاغیه وزارت علوم ملزم به آموزش دو واحد دفاع مقدس هستند که این واحد آموزشی توسط اساتید پژوهشگاه تدریس می شود.


 
شیخی با بیان اینکه پژوهشگاه در تالیف کتب درسی مدارس نیز وارد شده است، اظهار داشت: ورود به این عرصه ساده نبوده و پژوهشگاه علوم دفاع مقدس با طرح های مناسبی در این عرصه وارد شده است.

 

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، افزود: ایجاد شش رشته آموزشی در تحصیلات تکمیلی مورد تصویب وزارت علوم قرار گرفته است و امسال نخستین گروه در رشته جغرافیای دفاع مقدس فارغ التحصیل می شوند، تایید محتوای آموزشی در زمینه دفاع مقدس از جمله فعالیت های این پژوهشگاه به شمار می رود./811/203/ب1

ارسال نظرات