۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۹۳۰۷۹

نشست مشترک حزالله و جنبش امل لبنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ حزب الله و جنبش امل لبنان در جلسه‎ای مشترک بر رعایت اصل وحدت از سوی جریان‎های سیاسی کشور تاکید کردند.
حزب امل و حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبران جنبش امل و حزب الله در نشستی مشترک در رابطه با مراسم عزاداری ماه محرم هماهنگی‌های لازم را ایجاد و در راستای هرچه با شکوه اجرا شدن مرامس و نظم دسته‌های عزاداری تصمیم گیری کردند.


رهبران حزب الله و جنبش امل تاکید کردند که مراسم‌های عزاداری حسینی باید در شان مردم لبنان و محور مقاومت باشد و ضمن حفظ وحدت اسلامی، جایگاه رفیع عزاداری حسینی در کشور محفوظ بماند.


در بخش دیگری از این نشست مطرح شد: برای مواجهه با گروه‌های تکفیری باید مثلث ارتش، مقاومت و پشتیبانی ملت همواره حفظ شود و تنها با وجود این سه عنصر در کنار هم جبهه ایستادگی علیه دشمن صهیونیستی و تکفیری ایجاد می شود.


رهبران دو طرف اعلام کردند: تمام گروه‌های سیاسی در لبنان باید اصل وحدت را در کشور رعایت کنند و اقدامی در خلاف مسیر اتحاد ملت لبنان انجام ندهند. به نتیجه رسیدن مذاکرات در حال اجرا نیز می توانند در مسیر وحدت نقش آفرینی کند و کشور را در عبور از مشکلات به پیش ببرد.


جنبش امل و حزب الله به حادثه دلخراش منا نیز اشاره و تصریح کردند: عربستان سعودی باید به طور کامل مسؤولیت این فاجعه دردناک را بپذیرد و اجازه انجام تحقیقات شفاف در این زمینه را برای روشن شدن علل حادثه صادر کند.


مساله فلسطین و عملیات شهادت طلبانه جوان فلسطینی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست به آن اشاره و بیان شد: اقدامات وحشیانه نظامیان صهیونیستی در برخورد با مسلمانان در مسجد الاقصی این ضرورت را ایجاد می کند که کشورهای عربی و اسلامی از خواب غفلت برخیزند و به مقابله جدی با رژیم اشغالگر قدس بپردازند./1321/ب902/د

ارسال نظرات