۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۲۹۳۱۲۶
معاون مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی:

انس با قرآن، جامعیت در فقه و بینش سیاسی از ویژگی‌های بارز امام خمینی بود

خبرگزاری رسا ـ معاون مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: انس با قرآن، عالم بودن نسبت به فقها، جامعیت در فقه، آگاهی سیاسی، نظم و انضباط و صراحت و شجاعت در اعلام مواضع از خصوصیات امام راحل است.
مختارپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا مختارپور معاون موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، عصر امروز در آیین رونمایی از کتاب «ره، رهرو، رهبر» که در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد، ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار حجاج مظلوم که در فاجعه منا کشته شدند، گفت: شناخت و معرفی شخصیت‌های برجسته و موثر در تاریخ تغییرات اجتماعی عموما از سه طریق فردی، مبانی فکری، و خطی و مشی ترسیم شده در گفتار و عمل آنها به دست می‌آید.

 

وی با اشاره به 40 نکته درباره امام راحل که بیشتر با تمرکز بر بخش فردی بوده است، افزود: انس با قرآن، عالم بودن نسبت به فقها، جامعیت در فقه، آگاهی سیاسی، نظم و انضباط و صراحت و شجاعت در اعلام مواضع از خصوصیات امام راحل است.

 

معاون موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: امام راحل با ادعیه به ویژه دعای کمیل و مناجات شعبانیه بسیار انس داشتند زیرا از نظر ایشان دعا تضرع عاشقانه به ساحت پروردگار است.

 

مختارپور اظهار داشت: از نظر مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی امام راحل مانند یک افسانه بود، مأیوس نشدن، اتکا به خداوند، مداومت بر نماز، جامعیت، آینده‌نگری، نظم و انضباط، ورزش روزانه، تدین، تکامل مداوم و آزاد اندیشی با روش فقه از دیگر ویژگی‌های امام راحل بود./807/202/ب1

ارسال نظرات