۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۲۹۳۱۳۵
جانشین قرارگاه فضای مجازی:

فضای مجازی منجر به شکاف نسل ها شده است

خبرگزاری رسا ـ جانشین قرارگاه فضای مجازی گفت: فضای مجازی منجر به شکاف نسل ها شده است و باید به اصل بازدارندگی استفاده کودکان از فضای مجازی توجه شود.
فضاي مجازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نانکلی جانشین قرارگاه فضای مجازی در دومین روز نشست ملی پژوهشگران حوزه دفاع مقدس که به همت سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس امروز دوشنبه 13 مهر ماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: فضای مجازی بخش اعظم زندگی ما را اشغال کرده است.

 

وی در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: اینترنت و سایبر در مسائل اجتماعی و خانواده تأثیرگذار است، اگر تعاریف درستی از آنها ارائه نشود، تحقیق دچار مشکل می شود.

 

جانشین قرارگاه  فضای مجازی افزود: در کشور ما در تعارف با اختلاف نظر مواجه هستیم از این جهت شورای عالی فضای مجازی تأسیس شد تا پژوهش به درستی و نه بر اساس سلیقه و شخصی انجام شود.

 

نانکلی با اشاره به تعریفی از اینترنت گفت: اینترنت صاحب هویت نیست و شبکه های مجازی را به هم متصل می کنند آنچه هویت ایجاد می کند محتوا و فضا است.

 

وی با بیان اینکه دو خصلت حذف مکان و زمان در اینترنت وجود دارد، ابراز داشت: در فضای اینترنت مسأله جابه جایی و کاهش زمان مطرح است، زمان در فضای مجازی بسیار بزرگ و کم تر از ثانیه است و از نظر مکان هم جابه جایی به مکانی امکان پذیر است.

 

جانشین قرارگاه فضای مجازی افزود: در فضای مجازی می توان زمان های خیلی کوتاه تری ایجاد کرد و یک کتابخانه را جابه جا کرد، سایبر بخش خاصی از فضای مجازی و بخش هوشمند است، در این فضا چهار ارتباط یعنی انسان با انسان، اشیاء با اشیاء، اشیاء با انسان و انسان با اشیاء برقرار است.

 

نانکلی با بیان اینکه در پنج سال آینده شاهد اتفاقات فراوانی در فضای مجازی هستیم، گفت: در این فضا شاهد هستیم که خانه ها هوشمند می شود و همه کارها در این محیط انجام می شود، در زمان حضرت سلیمان فضای سایبر بوده و او نیز با اشیاء صحبت می کرده است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب صنعتی انسان را نابود کرد، خاطرنشان کرد: با بازگشت نرم افزار شاهد هستیم که انسان نو آوری می کند و به جایگاه خودش باز می گردند، حتی اوباما رییس جمهوری آمریکا نیز از این فضا می ترسد، چرا که در اینجا بحث اندیشه برتر به میان می آید.

 

جانشین قرارگاه فضای مجازی با بیان اینکه اصل تجمیع و اصل تراکم در فضای مجازی اصل قدرت است، گفت: در فضای مجازی عالی ترین سطح اطلاعات را به صورت رایگان می دهد و اصل تجمیع و تراکم را نمی توان در آن نادیده گرفت.

 

نانکلی با اشاره به اصل منبع در فضای مجازی افزود: در فضای مجازی باید سیستم به دست مصرف کننده برسد تا این منبع ایجاد شود، اصل مهم دیگر اصل مصرف است، چرا که اقتصاد مقاومتی نیز برپایه مصرف است.

 

وی با بیان اینکه مصرف کننده در دنیا ولی نعمت است، افزود: ما این موضوع را به درستی نمی دانیم دو نوع مصرف داریم مصرف مواد غذایی و مصرف دیگر معنوی شامل علم و دانش است.

 

جانشین قرارگاه فضای مجازی با بیان اینکه نیازسنجی به سلیقه و ذائقه را هم باید مورد توجه قرار داد، بیان کرد: در دنیا به اصل مصرف توجه می شود، ما در فضای مجازی دچار مشکل شدیم زیرا اصل مصرف را مورد توجه قرار نمی دهیم.

 

نانکلی با بیان اینکه در فضای مجازی اصل داده کاوی مهم است، گفت: داده کاوی یعنی دسته بندی کردن مطالب و نیازها، تنوع و تکثر در فضای مجازی زیاد است و دسترسی به محتوای زیادی برای مخاطب وجود دارد، فضای مجازی به شما احساس آزادی می دهد و کنترلی به ظاهر ندارد و اصل رضایت مندی را حاصل می کند، از این رو بعد از این مراحل مخاطب به فضای مجازی وفادار می ماند.

 

وی با تأکید بر اینکه ما در فضای مجازی چیزی به نام پاک کردن نداریم، تصریح کرد: چیزی هم به نام امنیت در فضای مجازی نداریم شاید سطوح امنیتی باشد اما امنیت برقرار نیست، فضای مجازی تولید قدرت می کند و درآمدهای آن از سود نفتی نیز بیشتر است.

 

جانشین قرارگاه فضای مجازی با انتقاد از خطر فضای مجازی برای فرزندان گفت: شکاف نسل ها و فاصله ها زیاد شده است و فضا و امکانات در اختیار کودکان قرار گرفته است که باید در این رابطه به این اصول پرداخته و به اصل بازدارندگی توجه کرد./818/202/ب1

ارسال نظرات