۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۲۹۳۱۵۵
معاون بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس:

خلأهای موجود در پژوهش دفاع مقدس برطرف شود

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، گفت: خلأهای موجود در پژوهش دفاع مقدس باید رفع شود و پژوهش ها مرتبط با ذهن و روح جامعه باشد.
 بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس  بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار شیخی معاون بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در دومین روز از نشست ملی پژوهشگران حوزه دفاع مقدس که به همت سازمان نشر و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس امروز دوشنبه 13 مهر ماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با امر پژوهش گفت: ایشان بر ای روایت صحیح از هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه ها تأکید داشتند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: شهید سوداگر در پی فرمایش مقام معظم رهبری پیگیری مجدادنه در رابطه با اسلامی شدن دانشگاه ها را به عهده گرفتند و برپایی دو واحد درسی در دانشگاه ها از جمله این اقدامات بود.

 

سردار شیخی با بیان اینکه سرزمین ایران با بی تدبیری شاهان جدا شد، گفت: در دوره پهلوی نیز بحرین از ایران جدا شد ولی در جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشده است.

 

وی با تأکید بر اینکه باید درس های هشت سال دفاع مقدس به خوبی به دانشجویان منتقل شود، گفت: کتاب ها از سوی پژوهشگاه دفاع مقدس نوشته شده است که جواب گوی سوالات دانشجویان پیرامون جنگ تحمیلی است.

 

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به سایر وظایف پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: دایره المعارف دفاع مقدس نیز در چهار هزار مدخل پیش بینی شده است، تالیف کتاب درسی از جمله برنامه های پژوهشگاه است.

 

وی با اشاره به برگزاری دوره های تکمیلی در رشته های دفاع مقدس، گفت: خلأهای موجود در پژوهش دفاع مقدس باید رفع شود و مرتبط با ذهن و روح جامعه باشد.

 

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به نقش و جایگاه تحقیقات گفت: مقام معظم رهبری نیز بر روی تجهیز کتابخانه های کشور و تربیت پژوهشگران تأکید دارند و از وظایف پژوهشگاه رسیدگی به این امر است.

 

سردار شیخی با تأکید بر اینکه موضوعات پژوهش در حوزه دفاع مقدس صادقانه باید باشد، بیان کرد: استفاده از مداحی غیر معقول در موضوعات دفاع مقدس و جلوگیری از حرکت غلو آمیز در دفاع مقدس از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود.

 

وی با اشاره به عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا گفت: فرماندهی کل قوا به به امام (ره) رسید و عملیاتی انجام شد و نخستین پیروزی ما در عملیات فرمانده کل قوا بود.

 

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تولید علم و صیانت از حماسه دفاع مقدس را امری ضروری دانست و بیان کرد: در برنامه های راهبری ما اولویت های پژوهشی ضروری است و این پژوهش ها باید جهت دارد باشد./818/202/ب1

ارسال نظرات