۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۹۳۲۶۹
آیت الله نمازی:

عبور از مظالم عباد در قیامت بسیار دشوار و سخت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان تصرف بدون رضایت و اذن در مال دیگران از طریق غصب و یا سوء استفاده به هر طریقی را جزء مظالم عباد و گناهان کبیره دانست و گفت: در قیامت عبور از مظالم عباد بسیار دشوار و سخت است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز در جمع مردم کاشان تصرف بدون رضایت و اذن در مال دیگران از طریق غصب و یا سوء استفاده به هر طریقی را جزء مظالم عباد و گناهان کبیره دانست و گفت: در قیامت عبور از مظالم عباد بسیار دشوار و سخت است.

 

وی افزود: نخستین موقف و ایست و بازرسی در قیامت موقف حق‌الناس است چون در قیامت وقتی انسان‌ها از قبر برخواسته و به سمت و سوی صحرای محشر حرکت می‌کنند،  نخستین جایگاهی که انسان ها برای سؤال و جواب متوقف می‌شوند، موقف مظالم عباد یعنی حق‌الناس است.

 

آیت‌الله نمازی گفت: امیرمؤمنان در فراز 31  خطبه 176 نهج البلاغه می فرماید، ظلم بر سه قسم است، ظلمی که اصلا بخشوده نمی شود، ظلمی که مورد عفو خدا قرار می گیرد و حق الناس است که تا رضایت طرف جلب نشود با وجود اینکه خداوند از حق خودش می گذرد اما از حق بندگانش نمی گذرد.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان گفت: امیرمؤمنان فرمود، شرک به خدا هم حق و ظلمی  است که بخشوده شدنی نیست چون شرک به خدا بخشیدنی نیست و خداوند شرک را که گناهی نابخشودنی است نمی‌بخشد، اما  گناهان صغیره و کوچک و اندک از جمله گناهانی  هستند که مورد الهی قرار می گیرد.

 

وی افزود: مؤمن باید از گناهان حتی از گناهان صغیره و کوچک و اندک نیز دوری کند و اگر خطایی هم انجام داد، فوری استغفار کند،  اما گناهان صغیره را خداوند مورد عفو قرار می دهد.

 

آیت الله نمازی  با اشاره به اینکه شرک یکی از ظلم‌های، نابخشودنی است، یادآور شد: شرک نیز مانند حق الناس است، ظلم به بندگان خدا و ظلم بندگان خدا به یکدیگر و چپاول اموال یکدیگر شرک است.

 

وی افزود: امیرمؤمنان می‌فرماید قصاص و مجازات در حق‌الناس شدید و سخت است و مجازات حق‌الناس مانند بریدن با کارد و چاقو  و زدن تازیانه نیست، بلکه بریدن با کارد و تازیانه زدن در برابر حق‌الناس چیز جزئی و بسیار اندک است.

 

آیت الله نمازی از مردم خواست مراقب باشند و آنچه را که قرآن و روایات و اهل بیت برای ما گفته اند و راهنمایی کرده‌اند عمل کنند چرا که  در عمل کردن انسان ضرر و زیان نمی کند، از این رو آنچه  از طریق وحی به دست ما رسیده است، اینها شوخی نیست، نباید دست کم گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اگر هر یک از ما اندیشه کنیم که در کودکی و نوجوانی و جوانی و میانسالی مال کسی را ندانسته برداشته و تصرف کرده ایم و یا زمین کسی را اشغال کردیم، جلب رضایت کنیم چرا که جلب رضایت در دنیا خیلی آسان‌تر از آخرت است و جلب رضایت در آخرت به این راحتی نیست./1307/202/ب2

ارسال نظرات