۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۹۳۳۰۸

حمله به زنان محجبه در کانادا

خبرگزاری رسا ـ با افزایش اسلام ستیزی در کانادا، زنان مسلمان به ویژه آنان که دارای روبند هستند، مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند.
حمله به زنان محجبه در کانادا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با افزایش اسلام ستیزی در کانادا، زنی محجبه در یکی از بازار های این کشور مورد حمله قرار گرفت.

 

در این حمله که دومین مورد در هفته های اخیر است خانم سافیرا ماریمان، در حال ورود به یکی از بازارهای شهر تورنتو بود که مردی سفید پوست با آرنج خود به وی ضربه زده و او را به زمین انداخت.

 

در واکنش به این حمله، شورای ملی کبک، خواستار راه حلی برای مشکل اسلام هراسی و اسلام ستیزی در کانادا شد.

 

خانم سافیرا ماریمان که در موقع حمله دو ختر چهار و یازده ساله خود را به همراه داشت، گفت: همسر من مخالف استفاده از روبنده است زیرا از حمله اسلام ستیزان هراس دارد. اما این یک انتخاب است و هیچ زن مسلمانی را ندیده ام که به زور از روبند استفاده کند.

 

وی افزود: بسیاری از مردم نمی دانند که اسلام دینی است که برای زنان بالاترین درجه از احترام را قائل است. ما زنان مسلمان به شیوه های مختلف مورد حمایت اسلام هستیم.

 

گفتنی است که هفته پیش نیز زن مسلمان بارداری که روبند به چهره داشت مورد ضرب و شتم اسلام ستیزان قرار گرفت.

 

در ماه های اخیر موضوع روبند و نقاب زنان مسلمان به یکی از مهمترین بحث های سیاسی کانادا تبدیل شده است.

 

دولت ایالت کبک، ماه ژوئن گذشته قانون ممنوعیت پوشش صورت را در مکان های عمومی تصویب کرد که این قانون خشم مسلمانان کانادا را برانگیخت.

 

مسلمانان 3.2 درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می دهند و در دهه گذشته جمعیت آنان 82 درصد افزایش یافته است. طبق آمار دولت کانادا، جمعیت مسلمانان کانادا از 579 هزار نفر در سال 2001 به یک میلیون نفر در سال 2011 رسیده است./847/ب902/د

ارسال نظرات