۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۹۳۳۷۹

عقب نشینی ائتلاف سعودی از استان مأرب یمن

خبرگزاری رسا ـ یکی از فرماندهان نظامی جنبش انصارالله اعلام کرد که یک روز پس از عقب نشینی نیروهای اماراتی و بحرینی از گذرگاه الودیعه، نیروهای ائتلاف سعودی به طور کامل از استان مأرب یمن عقب نشینی کردند.
ارتش يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علی الحوثی از رهبران جنبش انصارالله یمن با اشاره به حملات مردم و ارتش به مواضع ائتلاف عربی گفت: ده ها زره پوش نظامی متعلق به نیروهای ائتلاف سعودی از بسیاری مواضع در جبهه های نبرد عقب نشینی کرده و به مرکز استقرار خود در صافر بازگشته اند.

 

وی افزود: مزدوران مهاجم تحت پوشش جنگنده های سعودی از اردوگاه صحن الجن و ذات الراء و برخی از پایگاه های نظامی که در آنها استقرار داشتند نیز عقب نشینی کردند.

 

الحوثی توضیح داد: این عقب نشینی ها به دنبال مخالفت مزدوران با پیشروی در خطوط مقدم و مناطق درگیری روی داد. درگیری های شدیدی همچنان میان کمیته های انقلابی یمن و شبه نظامیان عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و غیرقانونی این کشور در منطقه البلق الغربی در جریان است.

 

عربستان و 9 کشور عربی دیگر از جمله کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به جز عمان با همراهی آمریکا از ششم فروردین 94 حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که بر اثر آن نزدیک به پنج هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک به شهادت رسیده اند.

 

عربستان با حمله به فقیرترین کشور عربی منطقه می خواهد عبدربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کنند، جلوگیری کند.

 

به عقیده بسیاری از کارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویکرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است. /981/ب102/د

ارسال نظرات