۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۲۹۳۵۰۲
استاد حوزه علمیه تأکید کرد؛

ضرورت توجه طلاب به نویسندگی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: انسان ها نباید از کار مهمی همچون نویسندگی ترس داشته باشند و همه افراد به ویژه طلاب باید نویسندگی را در دستور کار خود قرار دهند.
حجت الاسلام و المسلمين محمدرضا غياثي کرماني سيد محمدرضا غياثي کرماني سيد محمد رضا غياثي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید محمد رضا غیاثی کرمانی استاد حوزه علمیه و دانشگاه ظهر امروز در مسجد ملک دینار کرمان با توجه به بحث نویسندگی، گفت: انسان ها نباید از کار مهمی همچون نویسندگی ترس داشته باشند و همه افراد به ویژه طلاب باید نویسندگی را در درس های خود آغاز کنند.

 

وی افزود: یکی از کارهای مهم در نوشتن کتاب یا مقاله این است که مقاله باید در مورد موضوعی باشد که مردم به آن نیاز داشته باشند و اگر موضوع کتابی متناسب با نیاز مردم نباشد مردم سراغ آن کتاب نمی روند.

 

حجت الاسلام غیاثی کرمانی با توجه به این که نویسنده باید دغدغه مردم را بفهمد، خاطرنشان کرد: اگر نویسنده کتابی متناسب مردم نوشت، مردم هم به سراغ آن می روند و هم آن کتاب فروش خوبی دارد.

 

استاد حوزه علمیه و دانشگاه بیان داشت: مهم ترین مشکل مردم این است که برای کتاب های خود موضوع خوبی انتخاب نمی کنند بلکه نویسنده ها باید بدانند که موضوع خوب یکی از راه های جذب مخاطب است.

 


وی با اشاره به این که موضوعات فراوانی برای نوشتن مقاله یا پایان نامه وجود دارد، اظهار داشت: آدم هایی که در زندگی و درس خود با هوش هستند بهتر می توانند به سراغ کار نویسندگی بروند زیرا کار نویسندگی با ذهن درگیر است.

 

کارشناس مسائل نویسندگی خاطرنشان کرد: بعد از این که نویسنده موضوع خوبی را برای تحقیق انتخاب کرد باید تمام اطلاعات در مورد این موضوع انتخاب شده را پیدا کند تا با اطلاعات زیاد بتواند یک کتاب خوبی را، برای رفع نیاز مردم بنویسد.

 

وی با بیان این که کسی که می خواهد نویسنده باشد، باید مواد خام را از کتاب های گوناگون انتخاب کند، ابراز داشت: بحارالانوار یکی از بالاترین خدمات علامه مجلسی به شیعیان است که یک نویسنده باید سعی کند که این کتاب را در نوشتن مقاله فراموش نکند.

 

استاد حوزه علیمه یادآور شد: انسان وقتی به سراغ مطالعه می رود باید حتما یک دفتر یادداشت به همراه خود داشته باشد زیرا امام علی(ع) در حدیثی می فرماید که انسان باید علم خود را بنویسد و گرنه آن علم از ذهن انسان فرار می کند.

 

وی با توجه به این که نوشتن، سبب حفظ علم می شود، اظهار داشت: زمانی که یک نویسنده تمام اطلاعات موضوع خود را جمع آوری کرد سعی کند این اطلاعات را پالایش کند چراکه با دسته بندی و فیش برداری مطالب بهتر می تواند مقاله خود را بنویسد.

 

حجت الاسلام غیاثی کرمانی تأکید کرد: کلمات غلط یا اشتباه مهم ترین مشکل کتاب های امروزی است که این کار ضعف نگارش نویسنده بر موضوع خود را می رساند.

 

وی در پایان گفت: طلاب با توکل بر خدا وارد میدان نویسندگی شوند و سعی کنند که اگر نوشته ای را دارند اول خود عمل کرده بعد آن را به چاپ ببرند./970/202/ب1

ارسال نظرات