۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۹۳۵۱۸
تحلیلگر مسائل شبه قاره مطرح کرد؛

الازهر به دلیل دریافت پول هنگفت از عربستان با آل‌سعو همنوا شده است

خبرگزاری رسا ـ تحلیلگر مسائل شبه قاره گفت: عربستان از به قدرت رسیدن حزب الله در یمن نگران است و برای همین یمن را بمبارن می کند تا انصار الله نقشی در یمن نداشته باشد.
عربستان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن هانی زاده تحلیلگر مسائل شبه قاره در نشست «از تلاویو تا ریاض رویکردها و راهبردها» که به همت پژوهشگاه مطالعات جهان و پژوهشکده مطالعات راهبردی فلسطین روز گذشته در سازمان بسیج رسانه برگزار شد، گفت: عربستان بازیگر خرابکار در منطقه است.

 

وی با اشاره به ماموریت های که عربستان در این سال ها داشته است، گفت: عربستان کشوری است که نامیدن آن به عنوان یک نظام کار درستی نیست، به دلیل این که نظام و ساختار این کشور قبیله ای است، در واقع بعد از اخراج عثمانی ها انگلیسی ها درصدد برآمدند که دو رژیم صهیونیستی و عربستان را با رویکرد وهابیت را سر کار بیاورند.

 

تحلیلگر مسائل شبه قاره با بیان اینکه مکتب تشیع در برابر استعمار انگلیس در طول قرن ها ایستاده است، اظهار داشت: رژیم صهیونستی قرار بود در جنگ جهانی شکل بگیرد اما در جنگ دوم شکل گرفت و دلیل این تأخیر این بود که مکتب تشیع اجازه نداد این نظام به این زودی در منطقه شکل بگیرد.

 

هانی زاده  با بیان اینکه انگلیسی ها آل سعود را بعد از برکناری شریف حسین به روی کار آوردند، خاطرنشان کرد: انگلیسی ها، وهابی ها را در جزیره عرب حاکم کردند و محمد عبدالوهاب که وابسطه به انگلیس بود را سر کار آوردند، از آن زمان به بعد هم چالش بین تشیع و وهابیت شکل گرفت و هنوز ادامه دارد.

 

وی گفت: شرایط به گونه ای است که عربستان چندین پروژه برای مقابله با تشیع دارد. از سال 79 میلادی عربستان از ظرفیت مالی رسانه ای برای مقابله با تشیع اقدام کرد و اخیرا هم همراه صهیونیست ها شده است.

 

تحلیلگر مسائل شبه قاره عنوان کرد: عربستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کمک های خود را به الازهر افزایش داد تا این کانون را که وحدت اسلامی بین مسلمانان است را با خود همراه کرده و وهابی ها و سلفی ها را وارد کنند، عربستان در این زمینه موفق بوده است چرا که شاهد همراهی شیوخ الازهر با عربستانی ها بوده ایم.

 

هانی زاده با تأکید بر اینکه عربستان همه ظرفیت مالی رسانه ای برای منزوی کردن ایران به کار گرفته است، بیان کرد: عربستان علیه وحدت بین شیعه و سنی برنامه های را اجرا می کند و  نقش رژیم صهیونیستی و عربستان پررنگتر می شود.

 

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و مقابله عربستان و صهیونیست ها با پیشرفت هسته ای ایران تصریح کرد: بحران سوریه در سال 2011 از سوی مقامات عربستان و موساد ایجاد شده است، عربستان هم به دنبال ضربه به ایران است، با قرار دادن بشکه های نفت در اختیار صهونیست ها و کمک به این رژیم در جنگ غزه نقش مهمی را داشته اند.

 

تحلیلگر مسائل شبه قاره با بیان اینکه عربستان ارتباط پنهانی با صهیونیست ها دارد، گفت: بعد از  مذاکرات وین، عربستان یک بشکه نفت به صادرات خود افزود و قیمت نفت کاهش یافت تا ضربه به اقتصاد ایران بزند.

 

هانی زاده با اشاره به اخراج کاردار ایران از بحرین افزود: ما شاهد بازگشایی سفارت صهیونیست ها در بحرین هستیم و این منجر می شود که صهیونست ها بر آن سوی خلیج فارس تسلط یابد.

 

 وی در ادامه افزود: عربستان مردم بی دفاع یمن را بمباران می کند تا انصار الله در قدرت یمن نقشی نداشته باشد، و به دنبال گسترش روابط خود با صهیونیست ها هستند./818/ب202/د

ارسال نظرات