۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۹۳۵۲۲
کارشناس مسائل بین الملل:

شیعه گفتمان سیاسی را وارد مسائل دینی کرد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل بین الملل گفت: شیعه گفتمان دینی را سیاسی کرد، اینکه دین با سیاست یکی است و دین باید حکومت دینی تشکیل دهد و حزب الله و حماس در این راستا به وجود آمدند.
گرايش شيعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی مطهری نیا کارشناس مسائل بین الملل در نشست «از تلاویو تا ریاض، رویکردها و راهبردها »که به همت پژوهشگاه مطالعات جهان و پژوهشکده مطالعات راهبردی فلسطین پیش از ظهر امروز چهارشنبه 15 مهر ماه در سازمان بسیج رسانه برگزار شد، گفت: همه کشورها در جهان اعم از قدرتمند و ضعیف به دنبال دستیابی به منافع ملی هستند.

 

وی در ادامه صحبت های خود اظهار داشت:  کشورهای مثل چین با تفکر های مائویستی و شوروی با تفکرات کمونیستی نیز امروز جلوی آمریکایی صف آرایی نمی کنند و در نتیجه کشتار مردم جهان سوم را شاهد هستیم و بیشترین خسارت ها را این افراد متحمل می شوند.

 

کارشناس مسائل بین الملل در ادامه افزود: اینکه چرا روس ها به  تازگی به سوریه وارد شده اند، علی رغم اینکه پوتین تحت فشار تحریم اقتصادی است به این دلیل است که آن ها می داند که اگر به سوریه کمک نکنند نه تنها قافیه بلکه کل شعر را می بازد.

 

مطهر نیا با بیان اینکه نبردی در نو هارت لند ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: کشور ایران در  قلب این نو هارت لند است، دو نگاه به ایران است یک نگاه این است که ایران را اژدهای خطرناک می داند که سرآن در تهران است، نگاه دیگر توسط موساد و ریاض است که ایران را اختاپوست متفکر می دانند که مغز آن در تهران بازوهای آن بشار اسد و حزب الله است، لذا سعی دارند که اول بازو ها را از بین ببرند و بعد این مغز را کنترل کند.

 

وی با اشاره به اینکه در برابر جبهه مقاومت جبهه موافق ایجاد شد، بیان کرد: این جبهه سعی دارد که مخافت در برابر مقاومت را به آنکار و قاهره بکشند، این جبهه می خواهد کمر مقاومت در سوریه را بشکند و وارد تحریک معنا دار شده است.

 

کارشناس مسائل بین الملل در ادامه خاطرنشان کرد: دنیای سیاست برخلاف دنیای فرهنگ شیپور نمی کشند، دنیای سیاست جای رزم و بزم است اینکه سیاستمدار کجا بخندد و کجا نخندد و اگر دچار اشتباه شود گفته می شود که سیاست مدار دچار نوعی قدرت احمقانه شده است.

 

مطهر نیا با بیان اینکه مظلوم تر از امام حسین (ع) در بین ائمه اطهار(ع) امام حسن مجتبی (ع) است، گفت: معاهده صلح در زمان ایشان سخت تر از جنگیدن در کربلا بود.

 

وی با بیان اینکه انگلیس بعد از جنگ جهانی و از اینکه قدرت در دست آمریکایی ها است رنج می برند، بیان کرد: انگلیسی ها نزدیک ترین دوست و خطرناک ترین دشمن برای آمریکایی ها هستند، سفارت انگلیس در ایران بازشد اما سفارت آمریکا باز نشد است و این مربوط به اصل سوم سیاستمدار انگلیسی بود که می گفت، نباید جلوی نفوذ انگلیس در ایران گرفته شود.

 

کارشناس مسائل بین الملل امروز با تحلیل اینکه وابستگی به تلاویو در چند سال آینده گفت: روش حیاتی آمریکا اسراییل، انگلستان و فرانسه بوده است اما در چند سال آینده شاهد خواهیم بود که ایالت متحد آمریکا کانادا، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا از متحدان آمریکا خواهند بود و لذا تلاویو و ریاض از این موضوع رنج می برند.

 

مطهرنیا با اشاره به تعرف انقلاب و گفتمان انقلابی تصریح کرد: انقلاب باز تعریف دین در گفتمان سیاست و ایدئولوژی است، شیعه این گفتمان را سیاسی کرد اینکه دین با سیاست یکی است، دین باید حکومت دینی تشکیل دهد و حزب الله و حماس در این راستا به وجود آمدند.

 

وی روسیه را رقیب ایران دانست و گفت: روس ها نمی تواند شریک ما باشد و این تعارف از سر اجبار است، دشمنی ما و روسیه علیه امریکا منجر به ایجاد رابطه بین ما است، لذا اگر ما تکلیف خود را مشخص نکنیم می بازیم و روس ها و چین ها می برند.

 

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه بیشترین هزینه را ما می دهیم و روس ها و چینی ها پیروز این میدان هستند، گفت: سیاستمدران باید داریت داشته باشند، روس ها می دانند که ایران بیش از این هزینه نمی دهد وارد میدان شده اند و به سوریه رفته اند تا خودی نشان دهند و می دانند اگر این کار را نکنند بازنده میدان هستند.

 

مطهر نیا با اعلام این نگرانی که ممکن است که در نهایت دین گریزی تبدیل به دین ستیزی شود، گفت: اگر این شرایط ادامه یابد منجر به تجزیه جامعه می شود و ما باید یاد بگیردم که توانمندی ها خودمان را تخلیه نکنیم و حواسمان را  نسبت به این مسائل جمع کنیم./818/202/ب3

 

ارسال نظرات