۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۹۳۵۳۸

رییس مجمع علمای سنی عراق حادثه منا را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای اهل سنت عراق کشتار حاجیان در حادثه منا را به رهبر انقلاب اسلامی و ملت ایران تسلیت گفت.
شيخ خالد عبدالوهاب الملا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ خالد الملا، رییس مجمع علمای اهل سنت عراق امروز در مصاحبه با خبرنگاران به مردم ایران، رهبر انقلاب اسلامی و همه امت‎های اسلامی به مناسبت کشته شدن تعداد زیادی از حجاج این کشور در حادثه منا تسلیت گفت.


وی افزود: حاجیان بدون هیچ دیدگاه و نگرش سیاسی، حزبی و طائفه‎ای برای انجام اعمال و مناسک حج رفتند که متاسفانه چنین حوادث غمباری و پیچیده‎ای بارها برای آنان اتفاق افتاد.


رییس مجمع علمای اهل سنت عراق تاکید کرد که هیچ گونه شفافیتی در مساله کشتار حاجیان در منا، آتش سوزی هتل‎ و خیمه‎ها وجود ندارد بنابراین در این مسائل باید به عقل رجوع کرد و جانب تحقیق را برگزید.


وی از همه علما، امت، مجامع، سازمان و مراکز اسلامی دعوت کرد که مراسم حج را به صورت مشترک مدیریت کنند.


این عالم اهل سنت تصریح کرد: بیش از 300 میلیون مسلمان در اندونزی و 80 میلیون در ایران وجود دارد ولی با این حال مشاهده می‎کنیم که 100، 200 و 250 هزار نفر از این گونه کشورها برای ادای حج می‎روند.


وی همچنین خواستار تحقیق، شناخت عوامل و رویدادهای رخ داده شده در حج امسال شد و تاکید کرد که حوادث غمباری که امسال در حج رخ داد یک مساله طبیعی نبود.


شیخ الملا با اشاره به سخنان یکی از وزیران مصری مبنی بر استفاده از گازهای سمی در کشتار حاجیان افزود: اگر گروه‎های در کشورهای دیگر در این رابطه تشکیل شده است باید برای روشن‎تر شدن مساله کشتار حاجیان در حج امسال تعامل و همکاری داشته باشند.


وی در پایان اظهار داشت: من معتقدم که علت حوادث منا و مسجد الاحرام، سوء مدیریت حکومت عربستان است./994/ب902/د

ارسال نظرات