۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۹۳۵۸۹
واشنگتن‌تایمز:

دلیلی برای حضور آمریکا در افغانستان وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه واشنگتن‌تایمز با اشاره به اینکه ماموریت نیروهای آمریکایی در افغانستان به پایان رسیده نوشت: وقت آن رسیده که نیروهای افغانستانی روی پاهای خود بایستند و به تنهایی از کشورشان دفاع کنند.
افغانستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «رند پل» سناتور ایالت «کنتاکی»، ضمن زیر سوال بردن حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان، گفت: ماموریت ایالات متحده در افغانستان پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر، مدتهاست که اتمام یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه اکنون زمان آن رسیده که نیروهای افغانستانی روی پای خود بایستند و از کشورشان دفاع نمایند، گفت: با این شرایط دیگر هیچ دلیلی برای حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان وجود ندارد.

 

رند پل خاطرنشان کرد: هنگامی که شما درگیر جنگی هستید، حوادث فاجعه باری به وقوع خواهد پیوست، بنابراین من نمی‌دانم چرا ما هنوز در افغانستان هستیم؟

 

سناتور آمریکایی با اشاره به حمله صورت گرفته به بیمارستان پزشکان بدون مرز «قندوز» گفت: در خصوص این حادثه سوالات زیادی به ذهن می‌رسد، از جمله اینکه یک اشتباه بوده یا با هدف خاصی صورت گرفته است.

 

پل افزود: به نظر می‌رسد مقامات آمریکایی از مختصات دقیق بیمارستان، آگاهی داشتند.

 

واشنگتن‌تایمز نوشت: «جان کمپل» ژنرال آمریکایی روز گذشته اظهار داشت که نیروهای آمریکایی به اشتباه بیمارستان قندوز را مورد هدف قرار داده بودند.

 

فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان طی نشست خبری که در واشنگتن برگزار شد، اعلام کرد: حمله هواپیماهای جنگی آمریکایی به بیمارستان پزشکان بدون مرز ولایت قندوز در شمال افغانستان به درخواست نیروهای افغانستانی بوده‌است.

 

وی گفت: نظامیان افغانستان در تماسی اظهار داشتند که حملات و تیراندازی طالبان از این بیمارستان به آن‎ها انجام می‌شود و به همین دلیل خواستار حمایت هوایی نیروهای آمریکایی شدند.

 

این در حالی است که سازمان پزشکان بدون مرز پیش از این اعلام کرده بود که نیروهای آمریکایی به عمد بیمارستان قندوز را مورد هدف قرار بودند و این اقدام آنها را یک جنایت جنگی دانست./982/ب103/د

ارسال نظرات