۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹
کد خبر: ۲۹۳۷۰۴
استاد حوزه و دانشگاه:

برخی فهم صحیحی از بیانات رهبری ندارند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: اقدامات به اصطلاح اتفاقی مانند مکالمه تلفنی، قدم زدن و دست دادن، منجر به تغییر چهره شیطان صفت دشمن به فردی قابل اطمینان برای گفت‌وگو نمی شود.
حجت الاسلام حسن غفاري فر

حجت الاسلام حسن غفاری فر، استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که قرآن کریم برای بیان فلسفه تاریخ، ابتدا تاریخ را دقیق توضیح می دهد، افزود: قرآن بعد از مطرح کردن عوامل پیروزی دوست و دشمن، دلیل بیان آن را عبرت آموزی عنوان می کند.

 

وی افزود: مسؤولان با فهم صحیح تاریخ به تفاوت بین مرز گفت‌وگو از موضع اقتدار و نصیحت و گفت‌وگوی دوطرفه پی ببرند.

 

حجت الاسلام غفاری فر با یاد آوری این که مسؤولی با صراحت عنوان می کند که دو گل خوردیم و سه گل زدیم، گفت: درجایی دیگر مذاکره را بده و بستان تعبیر می کنند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: تفسیر مرز اقتدار و نصیحت به معامله، منجر به عدم فهم و واگذاری حریم امن فرهنگی، سیاسی و نظامی کشور می شود، چرا که با این روش مذاکره شرایط برای نفوذ دشمن فراهم خواهد شد.

 

استاد مراکز تخصصی حوزه علمیه گفت: اقدامات به اصطلاح اتفاقی مانند مکالمه تلفنی، قدم زدن و دست دادن، منجر به تغییر چهره شیطان صفت دشمن به فردی قابل اطیمنان برای گفت‌وگو نمی شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که مردم سال ها با دشمن مبارزه کرده و جان داده اند، گفت: برخی بیانات رهبری را متوجه نمی شوند، چرا که ایشان می فرماید برجام بهانه ای برای نفوذ است.

 

وی با اشاره به این که تحلیل غلط و نگاه غیر دقیق برخی کاملا مشهود است، گفت: برخی آمریکای شیطانی را که دارای تجهیزات جاسوسی، سابقه بی تعهدی و روحیه تأثیرناپذیر است را در سطح زبیری قرار می دهند که خروجی گفت‌وگوی امام حسین(ع) با او، ترک صحنه توسط زبیر بود.

 

به گفته وی، عدم تحلیل صحیح مدیران، سیاسیون و مسؤولان منجر به تبدیل گفت‌وگوی مقتدرانه به گفت‌وگوی برابر و در نهایت نفوذ دشمن می شود.

 

حجت الاسلام غفاری با اشاره به این که در فهم تاریخ و محاسبات دشمن باید بسیار دقت شود، گفت: با فراهم کردن شرایط برای نفوذ دشمن، به دست خود موجب تخریب ساختار فرهنگی و سیاسی نظام می شویم./1307/302/ب1

ارسال نظرات