۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۹۳۷۴۱
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

تسلط برخی جنبه های تفکر لیبرالیستی بر زندگی مردم

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خواهران معصومیه شهرضا با تأکید بر نقش سازنده طلاب در ترویج سبک زندگی اسلامی، گفت: متأسفانه برخی از شؤون تفکر لیبرال بر زندگی مردم حاکم شده و طلاب علوم دینی رسالت خطیر آگاه سازی مردم در این باره را بر عهده دارند.
 سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، دکتر مینا با هنر، استاد حوزه و دانشگاه، پیش از ظهر امروز در نشست بصیرتی با موضوع مهارت های زندگی که در مدرسه علمیه خواهران معصومیه شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: گسترش روابط لذت گرا به جای اخلاق گرا یکی از عوامل انحطاط جامعه است که همزمان با مدرنیته شدن زندگی بشر و رواج شهرنشینی ایجاد شده است.

 

وی در ادامه افزود: تمایل به تجرد و برطرف کردن نیازها از طریق هم خانگی و ازدواج سفید و یا بی بندو باری جایگزین پیوند مقدس ازدواج شده است.

 

استاد حوزه علمیه معصومیه شهرضا تأکید کرد: تفکر لیبرالیستی بدون اینکه خود مردم متوجه شوند بر افکار آن ها حاکم شده است و با گسترش این تفکر بالطبع وظیفه اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر در بطن جامعه به انزوا و فراموشی سپرده می شود. 

 

باهنر در خصوص عوامل تضعیف مبانی خانواده در جامعه عنوان کرد: وجود یا عدم عوامل شناختی و رفتاری از جمله ارکان اساسی در تحکیم یا تضعیف مبانی خانواده هستند.

 

وی تصریح کرد: عوامل شناختی همان فقدان معرفت افراد از هدف ازدواج، انحراف شناخت، نسبی گرایی اخلاقی، اعتقاد به خرافات است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ضعف سواد رسانه ای را از جمله عوامل مؤثر در تضعیف مبانی خانواده دانست و عنوان کرد:  ضعف سواد رسانه ای ممکن است مربوط به فقدان اطلاعات رسانه ای یا عدم آگاهی از نحوه صحیح و کاربردی از رسانه باشد.

 

باهنر در ادامه عواملی همچون خودبرتربینی، ارتباط کلامی نامناسب، برنامه اقتصادی نامناسب زا جمله دیگر علل تضعیف خانواده ها برشمرد و اذعان کرد: اعتیاد یا به تعبیر دیگر جنگ شیمیایی خانواده ها آسیب های زیادی به اصول اخلاقی اجتماعی و روابط زن و مرد در کانون خانواده وارد می کند.    

 

وی تأکید کرد: ازدواج درک تفاوت هاست، نه حذف تفاوت و این بدان معناست که تفاوت های زوجین، گاهی سبب ارتقای شخصیت، دانش و معرفت آن ها در زندگی مشترک می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه ارزیابی مستمر روابط خانوادگی در زندگی زوجین و فرزندان را از جمله عوامل مؤثر در تحکیم مبانی خانواده برشمرد و اظهار کرد: برای اداره یک زندگی سالم، ایمن و بدون تنش، باید از سوءظن پرهیز کرد، همان گونه که قرآن این عمل را گناه بزرگ می داند.

 

باهنر با تأکید بر نقش سازنده طلاب در ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: متأسفانه برخی از شؤون تفکر لیبرال بر زندگی مردم حاکم شده و طلاب علوم دینی رسالت خطیر آگاه سازی مردم در این باره را بر عهده دارند./868/202/ب1

ارسال نظرات