۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۹۳۸۲۱
رییس پلیس آگاهی استان قم:

روحانیت نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع جرم دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس پلیس آگاهی استان قم گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر با توجه به حضور 70 هزار طلبه در شهر قم اگر هر طلبه روزی یک بار امر به معروف کند تأثیر آن در جامعه بسیار زیاد خواهد بود و بسیاری از جرم‌ها از بین خواهد رفت.
سرهنگ مهدي قدمي، رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ مهدی قدمی، رییس پلیس آگاهی استان قم، پیش از ظهر امروز در همایش آموزشی تبلیغی مبلغان محرم الحرام که از سوی مؤسسه امیر بیان در مجتمع امین قم برگزار شد، با بیان این که بسیاری از جرم‌ها به علت ضعف فرهنگی مردم است، افزود: روحانیت به خاطر نفوذی که در میان مردم دارند و به ویژه در ایام تبلیغی باید مردم را از نظر فرهنگی آگاه کنند.

 

وی در زمینه پیشگیری از سرقت خاطرنشان کرد: بیشترین سرقت مربوط به سرقت وسائل نقلیه است؛ پیامبر(ص) برای پیشگیری از جرم می‌فرمایند با توکل به خدا زانوی شتر را هم ببندید و این بیانگر الفبای پیشگیری از وقوع جرم است.

 

قدمی با بیان این که هزینه کردن برای کار فرهنگی سرمایه گذاری است، افزود: در کشوری مانند ژاپن به اندازه‌ای فرهنگ سازی کرده‌اند که دیگر به رفتگر نیازی نیست و مردم هیچ آشغالی را روی زمین نمی‌ریزند و این نشان می‌دهد که اگر روی فرهنگ مردم هزینه بشود سود آن متقابلا به جامعه برمی‌گردد.

 

وی با اشاره به بحث تأثیر لقمه حلال در رفتار فرزندان، گفت: این وظیفه روحانیت است که مردم را با این مسائل آشنا کنند و نباید هر جرمی که در جامعه رخ می‌دهد را به گردن پلیس انداخت بلکه پیشگیری از جرم وظیفه تک تک اعضای جامعه است.

 

رییس پلیس آگاهی استان قم اظهار داشت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر با توجه به حضور 70 هزار طلبه در شهر قم اگر هر طلبه روزی یک بار امر به معروف کند تأثیر آن در جامعه بسیار زیاد خواهد بود و بسیاری از جرم‌ها از بین خواهد رفت./843/پ202/ف

ارسال نظرات