۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۲۹۳۸۳۹
وزیر اطلاعات:

با فاسد اقتصادی بدون مسامحه برخورد می کنیم/ وزارت اطلاعات متمایل به هیچ یک از جناح های سیاسی نمی شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاعات گفت:سرویس های اطلاعاتی دشمنان اعلام کرده بودند که قرار است در 5 نقطه دنیا انفجاراتی صورت گیرد که ایران یکی از نقاط به شمار می رفت اما به همت و تلاش های شبانه روزی دست اندرکاران این توطئه خنثی شد.
حجت‌الاسلام سيدمحمود علوي وزير اطلاعات گردهمايي بزرگ مبلغان در مدرسه فيضيه قم گردهمايي بزرگ مبلغان در مدرسه فيضيه قم گردهمايي بزرگ مبلغان در مدرسه فيضيه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید امروز در گردهمایی مبلغان ماه محرم که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با بیان این که امنیت یکی از ضروری ترین و و حیاتی ترین نیازهای جامعه بشری است، گفت: تا زمانی که امنیت وجود دارد برای مردم محسوس نیست اما اگر زمانی نا امنی حاکم شود قدر آن را می دانند.


وی افزود: امنیت جمهوری اسلامی ایران زمانی خود را نشان می دهد که به کشورهای اطراف توجه کنیم، به تعبیر رهبر معظم انقلاب امنیت ایران امنیتی مثال زدنی است؛ این بدان معنا نیست که عوامل جنایت و تروریست ها نخواستند امنیت کشور را به چالش بکشانند.


نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که به برکت رهبری های الهی مقام معظم رهبری و هوشیاری نیروهای امنیتی خوشبختانه امنیت محکمی در ایران بر قرار است، اظهار داشت: مردم درک می کنند که این امنیت به دلیل جانفشانی های نیروهای امنیتی از جمله اطلاعات شکل گرفته است.


وی ادامه داد: امنیت حق طبیعی جامعه ایمانی است که باید برای آن ها تأمین شود، خیر و برکت و پیشرفت در جامعه امن شکوفا می شود؛ فرهنگ یک جامعه هویت را می سازد و فرهنگ بندگی هویت حقیقی جامعه را تشکیل می دهد.


وزیر اطلاعات با بیان این که شکل گیری فرهنگ عبودیت در گرو امنیت و اقتصاد است، ابراز داشت: خداوند زمانی که از مردم ام القرا انتظار عبودیت دارد ابتدا اقتصاد آن ها را شکوفا و امنیت آن ها را بر قرار و پایدار می کند؛ وقتی خداوند اراده می کند که ایمان جامعه افزایش پیدا کند به آن آرامش می دهد که نشأت گرفته از امنیت و اقتصاد شکوفا است.


وی عنوان کرد: جامعه ملتهب و جامعه ای که از امنیت و آرامش برخوردار نیست و بهداشت روانی آن آسیب دیده نمی تواند از نظر ایمانی روبه رشد باشد، امنیت و بهداشت روانی یکی از اهداف آیین مقدس اسلام است و نظام اسلامی باید این مسأله را برای جامعه تأمین کند.


حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان این که به فرموده مقام معظم رهبری مردم باید امنیت را احساس کنند، خاطرنشان کرد: هر سیاست و رویکردی که توسط دستگاه های حکومتی که سبب نا آرامی بر روح روان مردم شود مغایرت با هدف تأسیس نظام اسلامی دارد.


وی اضافه کرد: تجسس در زندگی مردم سبب ناآرامی می شود که اسلام آن را منع کرده و فرموده که مسلمانان نباید تجسس کنند، رعایت آنچه که شرع مطرح و حکم می کند سبب حاکمیت آرامش بر جامعه می شود؛ وظیفه حکومت اسلامی تبلیغ و اجرای احکام اسلامی، اصلاح فساد و برقراری امنیت است.


نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امنیت باید همراه با نشاط و شادمانی باشد، گفت: امنیت بی روح مورد نظر حکومت اسلامی نیست، دستگاه های امنیتی برای برقراری امنیت در جامعه نمی توانند سراغ ایجاد فضای رعب آلود در جامعه بروند.


وی افزود: امنیت باید همراه با آرامش باشد، ارعاب ابزاری برای مقابله باجامعه کفر و مدیریت دشمنان است، به کارگیری فضای امنیتی و رعب آور در جامعه اسلامی با معارف ناب اسلام سازگاری ندارد؛ ایجاد رعب برای جامعه اسلامی نیست و قرآن کریم این موضوع را تنها برای برخود با دشمن مطرح می کند.


وزیر اطلاعات با بیان این که ایجاد امنیت باید در چارچوب احکام شرعی باشد، اظهار داشت: دستگاه های امنیتی مجاز نیستند برای برقراری امنیت در جامعه از حلال و حرام عبور کند و فعل حرام در این مسیر انجام دهد، مگر این که ضرورتی ایجاب کند و مصلحت نظام اسلامی اقتضا کند و حاکم شرع به آن حکم دهد.


وی ادامه داد: شنود فعل حرام است و جایی که احتمال توطئه علیه نظام اسلامی داده شود و حاکم شرع به این مسأله برسد و حکم صادر کند در آن زمان می توان از این مسأله استفاده کرد، در هر عرصه ای موفقیت در پرتو رعایت اخلاق است.


حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان این که وزارت اطلاعات مسیر خود را بر اساس رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب به پیش می برد، ابراز داشت: ما با کادرهای نظام مواجه هستیم کسانی که مسؤولیت های نظام را انجام می دهند.


وی عنوان کرد: راهبرد وزارت اطلاعات از این افراد حمایتی و صیانتی است تا بتوانند خدمت کنند، اگر جایی قرار باشد پای این افراد بلغزد صبر نمی کنیم تا مچ آن ها را بگیریم بلکه قبل از آن که زمین بخورد دست او را می گیریم و او را راهنمایی می کن
یم.


نماینده مردم در خبرگان رهبری با بیان این که برای این که افراد با صلاحیت در انتخابات حضور پیدا کنند از وزارت اطلاعات استعلام صلاحیت می شود، خاطرنشان کرد: مسأله تأیید صلاحیت یک چاقوی دو لبه است، ما نه مسامحه می کنیم که افراد نا لایق مسؤولیت ها را بر عهده بگیرند و نه بیش از حد انقباضی عمل می کنیم تا سبب بازی با آبروی افراد و آزردگی مؤمن شود.


وی اضافه کرد: برای این که کارها منحصرا با سلایق افراد انجام نشود شورای تعیین صلاحیت را در نظر گرفتیم که افراد مؤمن و با تقوا به ریاست یک روحانی که مورد اجماع کسانی که او را می شناسند قرار داده شده که افراد فاقد صلاحیت بر مسؤولیت های نظام تکیه نزند و همچنین با آبروی افراد بازی نشود؛ در این زمینه وزارت اطلاعات با وسواس برخورد می کند.


وزیر اطلاعات با بیان این که وزارت اطلاعات در ارتباط با توده مردم تأکید بر حفظ کرامت انسان ها دارد، گفت: تمام ناهنجاری هایی که منشأ نا امنیتی ها است زمانی پدید می آید که شخصیت افراد آسیب دیده و کرامت نفس آن ها لطمه ببیند.


وی افزود: هنر دستگاه اطلاعاتی فراهم کردن امنیت با هزینه کم است، وزارت اطلاعات کار را به مسؤولان دانشگاه ها برای اجرای برنامه سپرد تا فضای امنیتی در دانشگاه ها ایجاد نشود و مشکلی پدید نیاید؛ امام فرمودند جمیعیت 36 میلیونی باید دستگاه اطلاعاتی 36 میلیونی داشته باشد.


حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان این که رویکرد وزارت اطلاعات در زمینه فعالان اقتصادی این است که از کار آفرینان و سرمایه گذاری حمایت کند، اظهار داشت: اگر در فعالیت های اقتصادی به فسادی برخورد کنیم بدون مسامحه با آن برخورد خواهیم کرد.


وی ادامه داد: در زمینه فعالان فرهنگی و سیاسی وزارت متعلق به نظام اسلامی بوده و متمایل به هیچ یک از جناح های سیاسی نمی شود، وزارت اطلاعات دستگاهی متعلق به همه کشور است و هیچگاه رسالتش این نبوده که یک جناح را بالا برده و جناح دیگر را زمین نمی زند.


نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وزارت اطلاعات به همه جناح ها به عنوان فرزندان انقلاب احترام می گذارد، ابراز داشت: تا زمانی که تحرک های گروه های حاشه های ضد امنیتی پیدا نکرده می توانند کار خودر را انجام دهند؛ سعی ما برقراری شور و نشاط سیاسی در عرصه انتخابات و در عرصه های دیگر است.


وی عنوان کرد: وزارت اطلاعات با گروه ها و دشمنانی که می خواهند امنیت ایران را به چالش بکشند تعارف ندارد، امروز دشمنان می دانند که دست وزارت اطلاعات به درازای آنجایی است که آن ها قرار دارند؛ امروز ضد انقلاب آرامش ندارند؛ کسانی که مسیر به چالش کشیدن امنیت را در پیش می گیرند با آن ها برخورد می شود.


وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: مواردی وجود دارد که اگر توسط سربازان امام زمان(عج) کشف نمی شد به قیمت جان بسیاری از عزیزان تمام می شد؛ در مواجهه با تکفیری ها دست وزارت اطلاعات همواره برتر بوده و رادارهای اطلاعاتی نظام نقطه کوری نداشته است.


وی اضافه کرد: سرویس های اطلاعاتی دشمنان اعلام کرده بودند که قرار است در 5 نقطه دنیا انفجاراتی صورت گیرد که ایران یکی از نقاط به شمار می رفت اما به همت و تلاش های شبانه روزی دست اندرکاران این توطئه خنثی شد.


حجت الاسلام والمسلمین علوی در پایان با بیان این که شبهه زدایی وظیفه مهم مبلغان و حوزویان است، گفت: متأسفانه این کار کمی کمرنگ شده است، در زمانی که از هر طرف برای نابودی مذهب حقه شیعه تلاش می شود باید همت کرد؛ منبرهاباید با تکیه بر احادیث و روایات باشد که تأثیر بسزایی بر مردم دارد./1323/پ201/ش

ارسال نظرات