۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۹۳۹۱۱
حجت الاسلام صادقی:

نظارت مستقیم بر کارگزاران از شیوع مفاسد اقتصادی جلوگیری می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه با بیان اینکه مهم‌ترین اهرم حضرت علی(ع) بر جلوگیری از شیوع فساد در میان کارگزاران نظارت مستقیم بر آنها بود، گفت: مسؤولان امروزی ما هم باید همین گونه باشند و با نظارت و سختگیری فساد را در نهادهای اداری به حداقل ممکن برسانند.
مبارزه با فساد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی رضا صادقی امشب در برنامه باران که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد با بیان اینکه حضرت امیر(ع) در مراقبت از بیت المال بسیار حساس بودند، گفت: مهم‌ترین رسالت حکومت و دولت ها مراقبت از بیت المال است.

 

وی افزود: حضرت امیر(ع) هرگز اجازه نمی دادند که کسی از مقام ایشان و یا از مقام خود سوءاستفاده کرده و حقوق مردم را تضییع کند به همین علت در امر حکومت نسبت به زیر دستان خود بسیار سخت گیر بودند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت امیر(ع) در انتخاب کارگزاران همواره بر معیار شایسته سالاری تأکید داشته و به فرماندهان خود در مناطق مختلف به ویژه به مالک توصیه می‌کردند که ای مالک در انتصاب زیردستان خود شایسته سالاری را محور قرار بده و از وابستگی‌های خانوادگی و خویشاوندی دوری کن.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه مهم‌ترین اهرم حضرت علی(ع) بر جلوگیری از شیوع فساد در میان کارگزاران نظارت مستقیم بر آنها بود، تصریح کرد: مسؤولان امروزی ما هم باید همین گونه باشند و با نظارت و سختگیری فساد را در نهادهای اداری به حداقل ممکن برسانند.

 

وی با تأکید بر اینکه کارگزار خوب، کارگزاری است که مستضعفان و قشر محروم به راحتی بتوانند به او دسترسی داشته باشند، اظهار کرد: کارگزاری که تنها افراد ثروتمند به او دسترسی دارند در نظام اسلامی جایگاهی نداشته و شایسته احترام نیست.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انسان در قیامت با کسی محشور می‌شود که در عمل از او پیروی کرده باشد، گفت: اگر ما ادعای پیروی از حضرت علی(ع) و شیعه بودن ایشان را داریم باید نه تنها در سخن و لفظ بلکه باید در عمل هم شیعه ایشان باشیم.


وی همچنین با اشاره به سالروز واقعه مباهله گفت: یکی از فلسفه های وجودی مباهله این بود که حضرت رسول(ص) می‌خواستند به مسلمانان نشان دهند که مصداق واقعی برای هدایت جامعه بعد از ایشان چه کسانی هستند.

 

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: مباهله نه تنها حقانیت اسلام و ولایت حضرت امیر(ع) را به امت اسلامی نشان داد بلکه به پیروان سایر ادیان هم مسیر واقعی هدایت و ولایت را نشان داده و آن‌ها را به راه حق و حقیقت دعوت کرده و به آن‌ها نشان داد که هم ادیان در مقابل اسلام فرع بوده و اسلام اصل است و پیروان همه ادیان اگر می‌خواهند به کمال برسند باید در برابر اسلام تسلیم شوند.


حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه مباهله نبرد فرهنگی اسلام در مقابل بزرگان منحرف سایر ادیان بود، گفت: همانطور که در گذشته فعالیت فرهنگی یکی از ابعاد رسالت حضرت رسول(ص) برای جهانی کردن اسلام بود امروز هم فرهنگ مهم‌ترین نقش را در جهانی کردن اسلام دارد.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب مسائل فرهنگی است بنابراین نه تنها دولتمردان بلکه مردم عادی هم موظف به فعالیت هدفمند در این زمینه هستند./968/پ202/ف

ارسال نظرات