۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۶
کد خبر: ۲۹۳۹۲۷
استاد حوزه علمیه:

جهل دینی سبب به‌وجود آمدن دعانویسان شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد فارِس المومنین گفت: گاهی شاهد هستیم که القابی به خداوند نسبت داده می‌شود که در کاسه عقل و منطق نمی‌گنجد.
حجت الاسلام علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی علوی تهرانی، محقق علوم قرآنی، شامگاه پنج‌شنبه 16 مهر در مسجد امیر(ع) تهران، گفت: نظام خلقت حضرت حق با نظم و ترتیب بسیار دقیقی چیده شده است و در این نظام هیچ خللی وارد نیست.



وی افزود: در خصوص نام جلاله پروردگار و اسم اعظم ایشان صحبت‌های فروانی شده است و در متون مختلف نیز به این اسم به‌طور کامل و از زبان بزرگان دین پرداخته شده است.



رییس بنیاد فارِس المومنین با اشاره به آیات سوره بقره، ابراز داشت: بنابر گفته رسول خدا(ص) در آیات 255 و 162 سوره بقره به نام مبارک و اسم اعظم اشاره شده است.



حجت الاسلام علوی تهرانی، اضافه کرد: پیامبر(ص) در جای دیگر نیز با تشریح سوره آل عمران و آیات 27 و 26 این سوره اعلام کرده‌اند که اسم اعظم الهی در این آیات نیز به‌کار برده شده است.



وی با تاکید بر این نکته که قطعا اسم اعظم اسمی مفرد نیست، ابراز داشت: با تامل در آیات مختلف از سُور گوناگون قرآن کریم می‌توان به این نتیجه رسید که اسم اعظم باری تعالی یک عدد نیست.



رییس بنیاد فارِس المومنین در بخش دیگری از این مراسم با انتقاد شدید از رفتار یهودیان صهیونیست در قبال فلسطینیان، بیان داشت: مشکل اصلی صهیونیست‌ها با فلسطینیان نیست، بلکه آن‌ها قصد تخریب مسجد الاقصی را دارند تا به اوراقی که خیال می‌کنند رموز حکومت حضرت سلیمان در آن نوشته شده است برسند.



محقق علوم قرآنی ادامه داد: باید به عقل صهیونیست‌ها کاملا شک کرد، زیرا حضرت سلیمان(ع) حکومت خود را از ذات باری تعالی گرفته بود.



رییس بنیاد فارِس المومنین با اشاره به سوره حمد، بیان داشت: در برخی از روایات این‌گونه بیان شده است که اسم اعظم الهی در سوره حمد نیز آمده است.



حجت الاسلام علوی تهرانی در خصوص زندگی حضرت یونس(ع)، اظهار داشت: بنابر روایات معتبر، حضرت یونس(ع) وقتی که در شکم نهنگ گیر افتاد تنها راه رهایی خود را بردن نام اعظم الهی دید، پس به همین دلیل است که همه دنبال یافتن این اسم هستند.



وی با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند که؛ هنگامی که نام خدا را برای کمک صدا می‌زنم در لحظه‌ای که خداوند لبیک می‌گوید، همان شنید لبیک از سوی خداوند متعال و هیبت این ندا من را در مقابل خداوند بی اختیار می‌کند.



رییس بنیاد فارِس المومنین اظهار داشت: به‌طور کل این‌گونه می‌توان برداشت کرد که اسم اعظم الهی در «قرآن»، «ادعیه»، «حروف» و «حالاتی خاص» وجود دارد.



حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان با انتقاد شدید از پدیده رمالی و دعانویسی، تصریح کرد: جای تاسف است که گردش مالی دعانویسان بالای 500 میلیارد تومان در سال است و مردم ساده‌لوح برای رفع کارهای زندگی خود به این افراد مراجعه می‌کنند./856/202/ب1

ارسال نظرات